Σάββατο 6 Ιουνίου 2015

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑ.Λ. ΔΕΣΚΑΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015



Στις 12/5/2015 παρουσιάστηκαν στο σχολείο μας τα Προγράμματα που εκπονήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του Δήμου Δεσκάτης, του Συλλόγου Επαγγελματιών Δεσκάτης, του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, οι καθηγητές και οι μαθητές του σχολείου. Οι μαθητές παρουσίασαν αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνάς τους τόσο με διαλέξεις όσο και με Πρόγραμμα Παρουσίασης και βιντεοπροβολέα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ: « Τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ.- Επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων των ΕΠΑΛ».
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκε από το ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας με τίτλο « Τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ. Επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων των ΕΠΑΛ».  Στόχος ήταν η αναζήτηση πληροφοριών για  τη δομή του ΕΠΑΛ , η οργάνωση της πορείας των  μαθητών  στο Επαγγελματικό Λύκειο, όπως και η αποτίμηση και η εκμετάλλευση των δυνατοτήτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης . Μέσα από το πρόγραμμα, οι μαθητές γνωρίσανε τις μεθόδους πρόσληψης εργασίας, αξιολόγησαν και αξιοποίησαν τα στοιχεία που συνέλεξαν για την επαγγελματική δραστηριότητα που τους ενδιέφερε και ενημερώθηκαν για τις επαγγελματικές άδειες και τη δυνατότητα εξέλιξης αυτών. Επιδιώξαμε τον συνδυασμό των ιδιαίτερων κλίσεων των μαθητών, των ενδιαφερόντων και των επιθυμιών τους, με τις εξελίξεις και τις προοπτικές εργασίας. Η έρευνα ολοκληρώθηκε με ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν σε μαθητές του ΕΠΑΛ και που είχαν ως βασικό άξονα διερεύνησης τα κριτήρια επιλογής επαγγέλματος.
                                                                                                                       Τμήμα Α1
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «Το Περιβάλλον συναντά την Ιστορία του τόπου μας».
Στα πλαίσια του Προγράμματος οι μαθητές ασχολήθηκαν με την έρευνα και τη μελέτη της τοπικής ιστορίας με στόχο να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και να διαμορφώσουν στάσεις που θα τους επιτρέψουν να:

1)         Αντιμετωπίζουν ερευνητικά το περιβάλλον διατυπώνοντας υποθέσεις εργασίας.
2)         Κατανοούν τον περιβάλλοντα φυσικό, δομημένο και κοινωνικό χώρο και να εντάσσονται δημιουργικά σ’ αυτόν.
3)         Εντοπίζουν, επιλέγουν, αξιολογούν και αξιοποιούν τις κατάλληλες πηγές πληροφόρησης.
4)         Παρατηρούν, περιγράφουν, συγκρίνουν και εξηγούν τους λόγους για τους οποίους τα πράγματα έλαβαν την παρούσα μορφή τους στο συγκεκριμένο χώρο.
5)         Ενεργοποιούνται δημιουργικά στις προσπάθειες διατήρησης της πολιτισμικής φυσιογνωμίας του τόπου τους.
6)         Σφυρηλατούν τους δεσμούς του με τον τόπο στον οποίο ζουν.
7)         Αναπτύσσουν την κριτική σκέψη αναζητώντας θετικά αλλά και αρνητικά πολιτισμικά στοιχεία.
Το ιστορικό περιβάλλον: Το ιστορικό περιβάλλον δημιουργήθηκε από την ανθρώπινη δραστηριότητα στο παρελθόν και μπορεί να είναι ένα χωριό, μία πόλη ή μία αγροτική περιοχή. Τα στοιχεία που δημιουργήθηκαν από τον άνθρωπο μπορεί να είναι καταφανή και εύκολα αναγνωρίσιμα, όπως ένα παλιό σπίτι, ένας λόφος ή μια εκκλησία, απομεινάρια που μαρτυρούν την ύπαρξη κάποιου κτιρίου. Το ιστορικό περιβάλλον απλώνεται γύρω μας. Μένει σε μας να το ανακαλύψουμε. Ένας περίπατος γύρω από τα τοπικά κτίρια θα βοηθήσει να αντιληφθούμε τι γνωρίζουμε και τι όχι για το περιβάλλον μας.
          Το ιστορικό τοπίο της Δεσκάτης (ιστορικά κτίρια, γέφυρες, μύλοι, βρύσες, ναοί, σχολεία, κατοικίες, αρχιτεκτονική, διακόσμηση κλπ.)
          Μνημεία – Μουσεία – Δημόσιοι χώροι
          Οι τόποι μνήμης (κάστρα, τείχη, ηρώα, αγάλματα, τοπωνύμια)
          Οι οδοί (οδωνύμια)
          Σημαντικοί άνθρωποι της πόλης
          Η καθημερινή ζωή (οικογενειακές ιστορίες, γενεαλογικό δέντρο, ανθρωπωνύμια, ενδυμασία κλπ.)
          Τα επαγγέλματα – Οι οικονομικές δραστηριότητες των ανθρώπων
          Οι λειτουργίες της πόλης (κοινωνικές δομές, θεσμοί, η θέση της γυναίκας, γιορτές, αθλητισμός κλπ.)
          Η διατροφή: π.χ. Συνταγές μαγειρικής μιας συγκεκριμένης πολιτισμικής ομάδας.
                                                                                             Τμήμα Α2
 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «Η πραγματική διάσταση της ανάγκης για ανακύκλωση»
Στόχος του προγράμματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τη διαδικασία και τη σημασία της ανακύκλωσης σε τοπικό, πανελλήνιο και διεθνές επίπεδο. Τα σκουπίδια αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των αναπτυγμένων και υπό ανάπτυξη χωρών. Στην Ελλάδα οι χώροι απόθεσης και διαχείρισης σκουπιδιών είναι οι ΧΑΔΑ, οι ΧΥΤΑ και οι ΧΥΤΥ ( χώροι υγειονομικής ταφής υπολειμμάτων ) που αποτελούν την πλέον εξελιγμένη μέθοδο διαχείρισης. Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των σκουπιδιών προτείνεται η διαλογή των σκουπιδιών από τον κάθε πολίτη και η τοποθέτησή τους στους σωστούς κάδους ανακύκλωσης. Άλλοι τρόποι είναι η κομποστοποίηση και η καύση των σκουπιδιών. Τονίζεται ότι το σημαντικότερο ρόλο στην υιοθέτηση οικολογικών πρακτικών και συνηθειών παίζουν οι τοπικοί φορείς (δήμοι). Ο τελικός και ο ουσιαστικότερος στόχος του προγράμματος είναι η απόκτηση περιβαλλοντικής συνείδησης, γιατί η φύση είναι το σπίτι μας.
                                                                                                Τμήμα Α2
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Κλικ Στατιστικής σε Εξαρτησιογόνες Ουσίες: Κάπνισμα – Αλκοόλ»
 Στα πλαίσια αυτής της εργασίας, οι δραστηριότητες με τις οποίες ασχολήθηκαν οι μαθητές είχαν να κάνουν με συζητήσεις, προβολές ταινιών για ενημέρωση, αναλύσεις καθώς και τη δημιουργία ερωτηματολογίου. Στόχοι του προγράμματος ήταν ο προβληματισμός, η καλύτερη ενημέρωση και η απόκτηση πολύπλευρης γνώσης γύρω από το θέμα, τόσο του καπνίσματος, όσο και της κατανάλωσης αλκοόλ. Καθώς και η συμβολή στην ενημέρωση όλων όσων δεν γνωρίζουν τις συνέπειες των δύο εξαρτησιογόνων ουσιών. Προκειμένου η εργασία να είναι όσο γίνεται πιο ολοκληρωμένη αποφασίστηκε η σύνταξη ερωτηματολογίου και η διακίνησή του, στους μαθητές του Επαλ Δεσκάτης, αλλά και στους μαθητές του διπλανού Γενικού Λυκείου, με σκοπό να ερευνηθεί ποια είναι η στάση της νεολαίας της Δεσκάτης, απέναντι στο κάπνισμα και το αλκοόλ. Η υλοποίηση του προγράμματος περιλαμβάνει:
•          Την καταγραφή των σκέψεων και την κατηγοριοποίηση τους σε θεματικές ενότητες.
•          Την συλλογή των πληροφοριών.
•          Τη δημιουργία του ερωτηματολογίου.
•          Την καταγραφή των στοιχείων των μαθητών από την συλλογή των ερωτηματολογίων,
•          την επεξεργασία των δεδομένων των στοιχείων και
•          τη μελέτη και την παρουσίαση των συμπερασμάτων.
                                                                                                        Τάξη Γ΄


ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:  ¨Θρησκευτικός Τουρισμός στο δήμο Δεσκάτης¨ .  Επιλέχθηκε με σκοπό  να συμβάλλουν οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης στην ανάπτυξη της περιοχής μας  και να αναδείξουν τα σπουδαία θρησκευτικά μνημεία του τόπου μας,  ώστε να αποτελέσουν πόλο έλξης θρησκευτικού τουρισμού. Στόχος επίσης είναι να ενεργοποιηθούν ως  πολίτες του Δήμου Δεσκάτης.
                                                                                                      Τάξη Β


 
 



ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΕΚΔΟΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ» e-palmoi.blogspot.com/
Όλοι οι μαθητές του σχολείου μας, για δεύτερη χρονιά, στήριξαν με το δημοσιογραφικό τους «δαιμόνιο» την έκδοση σχολικής ηλεκτρονικής εφημερίδας. Κάλυψαν με άρθρα, συνεντεύξεις, φωτογραφικό υλικό τις ποικίλες δραστηριότητες του σχολείου μας αλλά και της ευρύτερης μαθητικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας. Εξέφρασαν μέσω αυτής τους νεανικούς τους προβληματισμούς, κατέθεσαν τις απόψεις τους, άρθρωσαν το δικό τους λόγο και καλλιέργησαν την κριτική τους σκέψη.
Ευχόμαστε ολόψυχα «καλή συνέχεια» σε κάθε δραστηριότητά τους.
Συγχαρητήρια σε όλες τις ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών που συνεργάστηκαν για τη επιτυχημένη έκβαση όλων των εργασιών.

Ευχαριστούμε το Δήμο, το Σύλλογο επαγγελματιών Δεσκάτης και τον Ε.Μ.Ο.Δ. για το ενδιαφέρον και τη συμπαράστασή τους στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες των παιδιών και γενικότερα στην πραγμάτωση του στόχου ενός Κοινωνικού Σχολείου, Ανοιχτού στην Κοινωνία.