Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΕΠΑ.Λ. ΔΕΣΚΑΤΗΣ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ)


Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θεσμοθέτησε την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους.
Για το τρέχον σχολικό έτος οργανώθηκε στις 5 Οκτωβρίου, στο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης εκδήλωση  με θεματικό άξονα «Σχολικός Αθλητισμός-Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα» . Στο σχολείο μας προβλήθηκαν διακεκριμένα στιγμιότυπα των Ολυμπιακών Αγώνων από το 1896 έως και σήμερα, εξέχουσες μορφές και αριστεία ολυμπιονικών και παραολυμπιονικών αθλητών. Παράλληλα έγινε σύντομη αναδρομή στην Ιστορία των Αγώνων στη χώρα μας.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα ήταν μόνο μια μακρινή ανάμνηση της Κλασσικής Αρχαιότητας χωρίς το όραμα του βαρώνου Πιέρ ντε Κουμπερντέν και μερικών άλλων οραματιστών της εποχής του.
 Το 1894 διοργάνωσε Διεθνές Αθλητικό Συνέδριο στο Παρίσι με τη συμμετοχή 13 χωρών. Σκοπός του συνεδρίου ήταν να ξεκινήσουν και πάλι οι Ολυμπιακοί Αγώνες και μάλιστα στη χώρα που γεννήθηκαν, στην Ελλάδα, αφού ήταν βέβαιος ότι ο Ελληνικός Πολιτισμός και οι Ολυμπιακοί Αγώνες μπορούσαν να προσφέρουν πάρα πολλά στην ανθρωπότητα. Στο Συνέδριο πάρθηκε η απόφαση να ξεκινήσουν οι Αγώνες. Αποφασιστική ήταν η συμβολή του Έλληνα λόγιου Δημήτριου Βικέλα, ο οποίος ορίστηκε και πρώτος Πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (Δ.Ο.Ε.) από το 1894 έως το 1896, και στη συνέχεια ο Κουμπερτέν από το 1896 έως το 1925.
Ο Κουμπερτέν πίστευε ότι ο Αθλητισμός μπορεί να βοηθήσει τον άνθρωπο να διαμορφώσει καλό χαρακτήρα. Γι’ αυτόν σημασία δεν είχε η νίκη αλλά η συμμετοχή. Πίστευε ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες μπορούν να βοηθήσουν στην ειρήνη, στην κατανόηση και τη συνεργασία. Ο ίδιος αγάπησε τόσο πολύ την Ολυμπία, που ζήτησε να θάψουν την καρδιά του εκεί ,όπως και έγινε.
Οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες έγιναν το 1896 στην Αθήνα ,στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο. Συμμετείχαν σ’ αυτούς 13 κράτη και 311 αθλητές.
Οι Παραολυμπιακοί Αγώνες είναι το κορυφαίο αθλητικό γεγονός για αθλητές με αναπηρία. Το σύνθημά τους είναι,Ψυχή-Σώμα-Πνεύμα.
Εμπνευστής των Παραολυμπιακών Αγώνων θεωρείται ο Σερ Λούντβιχ Γκούντμαν, που πρώτος το 1948 οργάνωσε αθλητικούς αγώνες με ανάπηρους βετεράνους του Β΄Παγκοσμίου πολέμου στο Στόουκ Μάντεβιλ ,στην Αγγλία.
ΚΩΔΙΚΑΣ ΗΘΙΚΗΣ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
-         Αναγνωρίζω την ανωτερότητα του αντιπάλου μου  σε μια ήττα μου
-         Δέχομαι τη νίκη με μετριοπάθεια. Ποτέ δεν εξευτελίζω τον αντίπαλο.
-         Αρνούμαι τη νίκη με παράνομα μέσα.
-         Γνωρίζω τους κανονισμούς και τους εφαρμόζω σε όλη μου τη ζωή.
-         Εκτιμώ το καλό παιχνίδι του αντιπάλου. Εκεί φαίνεται η υπεροχή μου ως ανθρώπου.
-         Θέλω να συμμετέχω σ’ έναν αγώνα επί ίσοις όροις με τον αντίπαλό  και να βασίζομαι μονάχα στην ικανότητα και στο ταλέντο μου, σε τίποτα άλλο.
-         Αρνούμαι κάθε είδους λεκτική ή σωματική βία.Κρατώ την αξιοπρέπειά μου σε κάθε περίσταση.
-         Παλεύω για τη χαρά του αθλητισμού. Προσπαθώ να προοδεύω. Να ανεβαίνω ηθικά πιο ψηλά.
ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗ ΜΟΥ
-         «Στον Αθλητισμό είμαστε όλοι νικητές»
-         «Οι δυνατοί παίζουν με φίλαθλο πνεύμα»
-         «Οι καλοί παίκτες ξέρουν και να χάνουν»
-          
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

-         «Να είμαι πάντα τίμιος και ειλικρινής»
-         «Να δίνω στους αγώνες τον καλύτερο εαυτό μου και όταν ακόμα η νίκη ξεφεύγει από τα χέρια μου»
-         «Να συγχαίρω το νικητή μετά το τέλος του παιχνιδιού»
-         «Να ηγούμαι  της ομάδας μου χωρίς έπαρση»
-         «Να επιλέγω τους συμπαίκτες μου χωρίς να περιφρονώ τους υπόλοιπους»

-         «Καθώς οι επιδόσεις μου βελτιώνονται, καθήκον μου είναι να προστατεύω τις αρχές του Αθλητικού Πνεύματος. Μόνο έτσι θα γίνω ίνδαλμα για τους συμμαθητές μου και για τα μικρότερα παιδιά».