Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Σχολικός εκφοβισμός: Ποιος κινδυνεύει;



Η επιστημονική έρευνα γύρω από τον εκφοβισμό δείχνει ότι σε μακροπρόθεσμο ψυχοσωματικό κίνδυνο δεν βρίσκονται μόνο τα παιδιά που υφίστανται τον εκφοβισμό, αλλά και τα ίδια τα παιδιά που εκφοβίζουν άλλα παιδιά.
Τα παιδιά που κινδυνεύουν να εκφοβίσουν άλλα παιδιά μπορεί να...
Είναι παιδιά που εκτίθενται στη βία από την οικογένειά τους και θεωρούν σωστό να επιβάλλεται η θέληση του ισχυρότερου και στις δικές τους σχέσεις με τους συμμαθητές τους
Εκφοβίζονται από άλλα παιδιά ή ενήλικες, και να επαναλαμβάνουν τη συμπεριφορά σε βάρος άλλων ώστε να επανακτήσουν την αυτοπεποίθησή τους
Χαρακτηρίζονται από υψηλή δημοφιλία και να έχουν αναπτύξει δεξιότητες «ανάγνωσης» των ανίσχυρων παιδιών που εκφοβίζουν
Νιώθουν τους γονείς τους απόμακρους ή αδιάφορους
Προέρχονται από οικογένειες που τα μέλη τους δεν μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα, που υπάρχει απολυταρχικός έλεγχος και λείπει η καλή επικοινωνία και η θετική επαφή με τον έξω κόσμο, με αποτέλεσμα να γίνονται ανασφαλή και επιθετικά στις σχέσεις τους με άλλα παιδιά, που τα βλέπουν ως απειλητικά
Πηγαίνουν σε σχολεία που έχουν πάρα πολλούς μαθητές και λίγους εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα ανεπαρκή επίβλεψη από τους εκπαιδευτικούς, απουσία εκπαιδευτικής σχέσης με τον κάθε μαθητή, και φτωχά μαθησιακά ερεθίσματα
Πηγαίνουν σε σχολεία ανταγωνιστικά, με κλίμα ελεγκτικό και απρόσωπο, ή αυστηρά προσανατολισμένο στη μάθηση και στην τήρηση ορίων με άκαμπτο τρόπο

Bullyning : Ενδοσχολική Βία (Δείτε τα βίντεο)


Η ενδοσχολική βία στις μέρες είναι σε έξαρση και κάθε μέρα ακούμε και από μια καταγγελία. Τι είναι όμως το bullying ;
Τα περιστατικά αυτά εμφανίζονται κατά κύριο λόγο στο δημοτικό και το γυμνάσιο ενώ φαίνονται να ελαχιστοποιούνται στο λύκειο. Οι έρευνες ισχυροποιούν την υπόθεση ότι το 50% των μαθητών δεν το γνωστοποιούν πουθενά, ενώ το άλλο 50% το αναφέρουν σε φίλους τους και όχι στους γονείς η τους εκπαιδευτικούς. H Ενδοσχολική βία ορίζεται ως η απρόκλητη, εσκεμμένη και συστηματική χρήση λεκτικής και σωματικής βίας με σκοπό την επιβολή αλλά και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους εντός και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος. Οι μαθητές θύματα εμφανίζονται συνήθως με μερικά από αυτά τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας: χαμηλή αυτοεκτίμηση, έλλειψη ικανότητας επίλυσης προβλημάτων, σημάδια κατάθλιψης και συναισθηματικών προβλημάτων, φοβίες, αίσθημα μοναξιάς. Επίσης, τα παιδιά που φαίνονται να είναι κάπως «διαφορετικά» από συνομήλικους τους για παράδειγμα τα παχύσαρκα, αυτά που φοράνε γυαλιά, είναι καινούρια στο σχολείο ή δεν ακολουθούν το «ρεύμα» του σχολείου φαίνονται να είναι πιθανά θύματα. Βιώνουν θυμό, ντροπή και φόβο γιατί δεν είναι ικανά να αντιδράσουν με αποτέλεσμα να ξεσπούν σε άτομα του οικογενειακού περιβάλλοντος. Από την άλλη τα παιδιά ή οι ομάδες παιδιών που φέρονται ως θύτες παρουσιάζουν τα εξής χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων:

Ο ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ «ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ» ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ


Τα ανυψωτικά μηχανήματα των αρχαίων Ελλήνων

Εργασίες των Μαθητών

 Αποστόλη Τριάμπα   & Βασίλη Τσιουκάνη, Ζαρμπάλη Αποστόλη
 Τεχνολογικός Τομέας, Τμήμα Α1
                                                                            

 

Τροχαλία
Αποτελούνταν από συνδυασμό μιας σταθερής και μιας ελεύθερης «τροχαλίας» σε ένα αλληλοεξαρτώμενο σύστημα μέσω του σχοινιού ανύψωσης. Στην ξύλινη ή μεταλλική «θήκη» κάθε «τροχαλίας» προσαρμόζονταν ένας ή περισσότεροι άξονες και γύρω από τον καθένα τους περιστρέφονταν ένας ή περισσότεροι «τροχίλοι». Τρίσπαστο ονομαζόταν το σύστημα με τρεις τροχίσκους (δύο στην πάνω «τροχαλία» και έναν στην κάτω). Τετράσπαστο ονομαζόταν το σύστημα με τέσσερεις τροχίσκους (από δύο στην κάθε «τροχαλία»), κ.ο.κ.
Σύνδεσμοι, γόμφοι και εμπόλια

Μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στους μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης από την Τροχαία




Η Τροχαία Δεσκάτης επισκέφτηκε το ΕΠΑ.Λ. στις 17-2-2015 στα πλαίσια δραστηριοποίησης του «Κοινωνικού Σχολείου»  και ενημέρωσε μαθητές και εκπαιδευτικούς για θέματα οδικής συμπεριφοράς. Προβλήθηκε πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό και η συζήτηση που ακολούθησε ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική για όλους. Θίχτηκαν θέματα επίκαιρα που άπτονται των ενδιαφερόντων των μαθητών και γενικότερα της νεανικής συμπεριφοράς, όσον αφορά την τήρηση του κώδικα κυκλοφορίας αλλά και τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την παραβίασή του. Ευχαριστούμε θερμά την Τροχαία Δεσκάτης.

Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

5η Φεβρουαρίου: Παγκόσμια Ημέρα κατά του παιδικού καρκίνου


Σήμερα 15 Φεβρουαρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα κατά του παιδικού καρκίνου. Χιλιάδες παιδιά σε όλο τον κόσμο προσβάλλονται από τη συγκεκριμένη ασθένεια κυρίως σε χώρες μέσου και χαμηλού εισοδήματος.
Η 15η Φεβρουαρίου ορίστηκε με πρωτοβουλία της Διεθνούς Ένωσης Γονέων με Καρκινοπαθή Παιδιά (ICCCPO), για την ενημέρωση της διεθνούς κοινής γνώμης για τις παιδικές νεοπλασίες (καρκίνο).

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

Βαθμολογία 1ου τετραμήνου για τους μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης


Αύριο Πέμπτη 12/2/2015 στις 11:30 π.μ. η θα πραγματοποιηθεί η επίδοση της βαθμολογίας Α' τετραμήνου στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης. Παρακαλοΰνται οι γονείς - κηδεμόνες των μαθητών μας να παραλάβουν τους βαθμούς τετραμήνου και να ενημερωθούν από τους καθηγητές του σχολείου για την επίδοση των μαθητών μας.

ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης

Πέμπτη 12/2/2015 τα σχολεία του Δήμου Δεσκάτης θα αρχίσουν στις 9:00 π.μ.



AYPIO ΠΕΜΠΤΗ TA ΣXOΛEIA ΣTO ΔHMO ΔEΣKATHΣ ΛOΓΩ ΔYΣMENΩN KAIPIKΩN ΣYNΘHKΩN ΘA ANOIΞOYN  ΣTIΣ 9:00.