Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014

Πότε κλείνουν τα σχολεία για διακοπές των Χριστουγέννων - Θα ανοίξουν στις 8 Ιανουαρίου.

Το υπουργείο Παιδείας, ύστερα από ερωτήματα που δέχθηκε, εξέδωσε έγγραφο, με το οποίο γίνεται γνωστό ότι:

Α) Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Σύμφωνα με τα άρθρα 4, §§ 1.δ των Π. Δ 200 & 201 /1998 (ΦΕΚ 161Α), τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, δε λειτουργούν από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (Διακοπές Χριστουγέννων).
Β) Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Σύμφωνα με το άρθρο 2, § 1α του Π.Δ 104/1979 (Α΄23) και την § 1α του άρθρου 2 της υπ΄ αριθμ. 80033/Γ2/04-08-2006 Υ. Α (Β΄1286), τα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ της χώρας, δε λειτουργούν από 24 Δεκεμβρίου έως και 7 Ιανουαρίου. 

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΖΗΝ Λιγότερο δραστήρια και με υψηλότερα ποσοστά παχυσαρκίας τα παιδιά στα νησιά της Ελλάδας!





Τις τελευταίες δεκαετίες έχει παρατηρηθεί μια αύξηση στα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας, με την Ελλάδα να κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Τα αποτελέσματα του προγράμματος αξιολόγησης στο πλαίσιο του ΕΥΖΗΝ, για το σχολικό έτος 2013-2014, όπου συμμετείχαν περίπου 500.000 μαθητές από 4.792 σχολεία της χώρας, επιβεβαιώνουν τα υψηλά ποσοστά υπέρβαρων και παχύσαρκων παιδιών σε όλη την επικράτεια. Οι περιφέρειες της Ελλάδας με τα υψηλότερα ποσοστά ήταν του Νότιου Αιγαίου (39%), του Βόρειου Αιγαίου (37%) και της Κρήτης (36%), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά υπέρβαρων και παχύσαρκων παιδιών καταγράφηκαν στις περιφέρειες της Δυτικής Ελλάδας, της Θεσσαλίας και της Ηπείρου (30%, 32% και 33%, αντιστοίχως).
Η ραγδαία αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας οφείλεται κυρίως σε αλλαγές στον τρόπο ζωής και συγκεκριμένα στις διατροφικές συνήθειες και τις συνήθειες σωματικής δραστηριότητας των παιδιών. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης έδειξαν πως ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών της χώρας (64%) φάνηκε να απέχει σε μεγάλο βαθμό από το διατροφικό πρότυπο της Μεσογειακής δίαιτας και περίπου οι μισοί μαθητές της χώρας (45%) δεν είχαν ικανοποιητικό επίπεδο σωματικής δραστηριότητας. Σε γενικές γραμμές δεν παρατηρήθηκαν διαφορές ως προς τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών μεταξύ των περιφερειών της χώρας.
Όμως, παρατηρήθηκε πως οι περιφέρειες με τα υψηλότερα ποσοστά παχυσαρκίας, όπως η περιφέρεια Κρήτης και Βορείου Αιγαίου, είχαν και τα χαμηλότερα ποσοστά (55%) παιδιών με ικανοποιητικό επίπεδο σωματικής δραστηριότητας συγκριτικά με άλλες. Ιδιαιτέρως χαμηλό επίπεδο σωματικής δραστηριότητας παρουσίασαν και τα παιδιά του νομού Αττικής, αφού μόνο το 48% του συνόλου των παιδιών που μετρήθηκαν είχαν ικανοποιητικό επίπεδο σωματικής δραστηριότητας. Αντιθέτως, οι περιφέρειες με τα υψηλότερα ποσοστά παιδιών με ικανοποιητικό επίπεδο σωματικής δραστηριότητας ήταν αυτές της Δυτικής Μακεδονίας (61%) και της Ηπείρου (59%), σε συμφωνία δηλαδή με τα χαμηλότερα ποσοστά υπέρβαρου και παχυσαρκίας συγκριτικά με άλλες περιφέρειες.
Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα του προγράμματος αξιολόγησης στο πλαίσιο του ΕΥΖΗΝ για το έτος 2013-2014 επιβεβαιώνουν τις ανησυχητικές επιδόσεις της Ελλάδας σχετικά με τη συχνότητα εμφάνισης παχυσαρκίας και τις συνήθειες διατροφής και σωματικής δραστηριότητας των παιδιών και εφήβων και υπογραμμίζουν την ανάγκη για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή παρεμβάσεων προαγωγής υγείας στα σχολεία της χώρας.


* Δείτε ΕΔΩ αναλυτικότερα τα στοιχεία αξιολόγησης των μαθητών ανά νομό.

Υπενθυμίζεται ότι το EYZHN (Εθνική δράση Υγείας για τη ΖωΗ των Νέων) είναι ένα πρόγραμμα

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΕΣΚΑΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΟΥ 1ουΕΠΑΛ ΔΕΣΚΑΤΗΣ ΕΠΑΛ-μοί





Στις 7 Νοεμβρίου 2014 η δημοσιογραφική ομάδα της ηλεκτρονικής εφημερίδας του 1ου ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης(http://e-palmoi.blogspot.gr) επισκέφτηκε το Δήμαρχο Δεσκάτης, κ. Καραστέργιο Δημήτριο,  και τον «ανέκρινε» σε μια συνέντευξη εφ΄ όλης της ύλης.

ΕΡΩΤΗΣΗ 1η :         Πώς αισθανθήκατε, όταν αναλάβατε την 1η Σεπτεμβρίου τα ηνία του τόπου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αισθάνθηκα χαρά διότι  μου δίνεται η ευκαιρία να  προσπαθήσω μαζί με τους συνεργάτες μου να υλοποιήσουμε τα όνειρα μας  για την ανάπτυξη της περιοχής , και τιμή διότι με εμπιστευτήκαν οι συνδημότες μου. Επίσης αισθάνθηκα έντονο το αίσθημα της  ευθύνης , απαιτείται υπεύθυνη και σοβαρή στάση , πολλές ώρες εργασία και  ενημέρωσης προκειμένου να ανταποκριθούμε στο έργο μας.
ΕΡΩΤΗΣΗ 2η:Σας ευχόμαστε καλή θητεία και καλή δύναμη στο έργο σας! Ποιες θα είναι οι προτεραιότητες  σας για τον τόπο μας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι προτεραιότητες που θέτει η νέα Δημοτική Αρχή είναι :
·         Καθορισμός σχεδίου ανάπτυξης-κυρίως στον πρωτογενή τομέα(δρόμοι, νερό, ρεύμα, πιστοποίηση προϊόντων, νέες υποδομές, ανάπτυξη στην παραγωγή, πιστοποίηση προϊόντων, υποστήριξη αγροτών)
·         Τόνωση της απασχόλησης .
·         Ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού μας πλούτου(Γεωπάρκο, λίμνη Ιλαρίωνα, θρησκευτικά μνημεία, κ.α),προτάσεις εναλλακτικού τουρισμού, ανάδειξη τοπικής γαστρονομίας
·         Κοινωνική πολιτική(Κοινωνικό Παντοπωλείο ,Κοινωνική ιματιοθήκη , φαρμακείο κ.α) Στήριξη στις ευπαθείς ομάδες

·         Στήριξη των δομών (υγείας, παιδείας, πολιτισμού)
ΕΡΩΤΗΣΗ 3η:Ποιο το έργο σας για την εκπαίδευση; Τι χρειάζονται τα σχολεία για να λειτουργήσουν καλύτερα; Ποια είναι η γνώμη σας ως δήμαρχος αλλά κυρίως ως εκπαιδευτικός;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:Η επένδυση στην παιδεία και στη  νεολαία είναι επένδυση στο μέλλον, Το έργο μας στον τομέα της εκπαίδευσης στοχεύει στην αναβάθμιση της ποιότητάς της με:

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Τράπεζα Θεμάτων για τους απόφοιτους της Τάξης Μαθητείας

Τράπεζα Θεμάτων για τους απόφοιτους της Τάξης ΜαθητείαςΤροπολογία που αφορά την «Τάξη  Μαθητείας» κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας στο νομοσχέδιο για την «Έρευνα» που θα συζητηθεί στη Βουλή στις 25 Νοεμβρίου. Στην εν λόγω τροπολογία προβλέπεται Τράπεζα Θεμάτων για την πιστοποίηση των προσόντων των αποφοίτων της Τάξης Μαθητείας.  Πιο αναλυτικά αναφέρονται τα ακόλουθα:
Το ΕΠΑΛ προσφέρει δύο κύκλους σπουδών ως εξής:
Α. Το «Δευτεροβάθμια Κύκλο Σπουδών», ο οποίος ανήκει στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα
Β. Την «Τάξη Μαθητείας», η οποία αποτελεί «Μεταδευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών» και δεν εντάσσεται στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Στην «Τάξη Μαθητείας», η οποία είναι προαιρετική, εγγράφονται οι κάτοχοι απολυτηρίου και πτυχίου του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών του ΕΠΑΛ. Η «Τάξη Μαθητείας», που εφαρμόζει το δυϊκό σύστημα εκπαίδευσης (μαθητείας) του ΟΑΕΔ έχει διάρκεια ένα (1) έτος και περιλαμβάνει Μαθητεία
με εκπαίδευση στο χώρο εργασίας, Μάθημα Ειδικότητας και Προπαρασκευαστικά Μαθήματα Πιστοποίησης στη σχολική μονάδα αντίστοιχα. Την ευθύνη υλοποίησης της Τάξης Μαθητείας, της τοποθέτησης σε χώρους εργασίας των φοιτούντων, καθώς και όλα τα σχετικά με αυτή έχει το ΕΠΑΛ σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ. Η τοποθέτηση σε χώρους εργασίας των φοιτούντων

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Πρώτα απολυτήριο μετά πανελλαδικές με το νέο σύστημα

Πρώτα απολυτήριο μετά πανελλαδικές με το νέο σύστημα
Αναπροσαρμόστηκε η τροπολογία για τις αλλαγές στο Λύκειο μετά και την τοποθέτηση στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων των Βουλευτών της αντιπολίτευσης.  Οι ΕΠΑΛ-μοί παρουσιάζουν βασικά σημεία της τροπολογίας προς ενημέρωση μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών.
Για Ιούνιο πηγαίνει οι πανελλαδικές  με το νέο σύστημα
Με το νέο σύστημα οι πανελλαδικές μάλλον

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΣΚΑΤΗΣ 2014

Δείτε την παρέλαση

Με την καθιερωμένη μαθητική παρέλαση, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις για την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 στη Δεσκάτη. Νωρίτερα εψάλη δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης στη συνέχεια έγινε κατάθεση στεφάνων στο μνημείο εθνικής αντίστασης στην πλατεία Δημαρχείου.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Δείτε τα θέματα της τράπεζας θεμάτων για Α΄και Β' Λυκείου






Άνοιξε  η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) για τη Β΄ Λυκείου. H Τράπεζα Θεμάτων
 Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) περιλαμβάνει θέματα για τις προαγωγικές εξετάσεις του σχολικού
 έτους 2014-15 της Α΄ και Βʼ Τάξης των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ΕΠΑΛ, Ημερήσιων και Εσπερινών
 της Α΄ και Βʼ Τάξης των Καλλιτεχνικών, Μουσικών και Εκκλησιαστικών Λυκείων, καθώς και της Βʼ και
 Γʼ Τάξης των Εσπερινών ΓΕΛ. Από αυτά θα κληρώνεται το 50% των θεμάτων στα εξεταζόμενα μαθήματα
 όπως αυτά προσδιορίζονται στο Ν. 4186/2013 και στο Ν. 4264/2014.
Οι ειδικοί τύποι Γενικών Λυκείων (Καλλιτεχνικά, Εκκλησιαστικά και Μουσικά), εφόσον δεν υπάρχει ειδική 
διάταξη καθορισμού της εξεταστέας ύλης των μαθημάτων που εξετάζονται με την Τράπεζα Θεμάτων 
Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, για τα περισσότερα μαθήματα αντλούν θέματα από την τράπεζα θεμάτων 
του ΓΕΛ ή του ΕΠΑΛ. Για τις αντιστοιχίες όσον αφορά στις τάξεις αυτές, δείτε τον πίνακα στο
 επισυναπτόμενο αρχείο.
Η ΤΘΔΔ για τα μαθήματα της Β’ Τάξης Λυκείου και της Γ’ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου θα 
συμπληρώνεται με νέα θέματα μέχρι να καλυφθεί πλήρως η διδακτέα / εξεταστέα ύλη. Θα εμπλουτίζεται
 επίσης με νέα θέματα που αποστέλλονται από την εκπαιδευτική κοινότητα και αξιολογούνται από τις
 αρμόδιες Επιστημονικές Επιτροπές και η ΤΘΔΔ για τα μαθήματα της Α’ Τάξης Λυκείου και της Β’
 Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: