Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015
Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015
Τρίτη 17 Μαρτίου 2015
Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2015 - Έναρξη στις 18 Μαίου
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓEIO ΠΑΙΔEIΑΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ:
Α. Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2015.
α) Στις 13 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα του σχολικού έτους 2014-2015.
β) - Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν τη Δευτέρα 18-5-2015.
- Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Τρίτη 19-5-2015.
- Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 17-6-2015.
- Η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί από 15-6-2015 ως και 26-6-2015.
- Οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν την Τρίτη 9-6-2015.
Δείτε εδώ σε 4 συνημμένους πίνακες το αναλυτικό πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2015.
Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015
Επίσκεψη του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας στο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης
Την Τετάρτη,
11-3-2015, επισκέφτηκαν το ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης ο κ. Μπίσμπας Αντώνης, Επίκουρος
Καθηγητής ΤΕΙ Κοζάνης- Mαθηματικός-Υπεύθυνος του Γραφείου Διασύνδεσης και η κ. Παπαχριστοπούλου Ελένη, Σύμβουλος Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας
και Προσανατολισμού.
Ενημέρωσαν, σε
κοινή συνάντηση με θέμα: «Γιατί Σπουδές στον Τόπο μου», μαθητές, εκπαιδευτικούς
και γονείς για θέματα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών, κτιριακής και υλικοτεχνικής
υποδομής του ΤΕΙ, σίτισης και στέγασης των φοιτητών, καινοτομίας και
επιχειρηματικότητας, εργασιακών δικαιωμάτων και επαγγελματικής αποκατάστασης.
Διανεμήθηκε σε κάθε μαθητή φάκελος με πληροφοριακό υλικό από το Γραφείο Διασύνδεσης
και το Γραφείο Δομής Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (Δ.Α.ΣΤΑ) του ΤΕΙ Δυτικής
Μακεδονίας. Τόσο οι μαθητές όσο και οι γονείς διατύπωσαν ερωτήματα σχετικά με
τη λειτουργία των επιμέρους Σχολών του ΤΕΙ καθώς και για τις ευκαιρίες
διασύνδεσης των σπουδών με την αγορά εργασίας.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ.
Δεσκάτης και η Διευθύντρια ευχαριστούν το ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας και την
εκπαιδευτικό του σχολείου μας, κ. Κούστα Αναστασία, που επιμελήθηκε τη
διοργάνωση της εκπαιδευτικής εκδήλωσης.
Τρίτη 10 Μαρτίου 2015
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΖΗΝ: Υιοθετήστε το σπιτικό fast food!
Πολύ συχνά τα παιδιά σας,
με την άδειά σας φυσικά, θα καλέσουν συνομήλικους στο σπίτι, είτε πρόκειται για
τα μικρά παιδιά, που βρίσκουν ευκαιρία να «παίξουν και με άλλους», είτε για
τους εφήβους, που «μαζεύονται» στο σπίτι ενός φίλου για να δουν μια ταινία. Πολλές
φορές, μάλιστα οι καλεσμένοι καταλήγουν να διανυκτερεύσουν στο σπίτι σας!
Γεννιέται, λοιπόν, αναπόφευκτα το ερώτημα στους οικοδεσπότες γονείς «Και τώρα,
τι τρώνε;;;».
Αν και το να παραγγείλετε
απ’ έξω αποτελεί την πιο εύκολη και γρήγορη λύση, σίγουρα δεν είναι η καλύτερη επιλογή.
Τουλάχιστον, όσες φορές γνωρίζετε εκ των προτέρων για τους επισκέπτες και έχετε
αρκετό χρόνο, μπορείτε να προετοιμαστείτε κατάλληλα, ώστε να τους προσφέρετε
όλα τα αγαπημένα τους φαγητά «απ’ έξω» ή fast food
σε σπιτική μορφή πολύ πιο θρεπτική! Αν και τα παιδιά σας μπορεί να αντιδράσουν
σε αυτή την προσπάθεια, ιδιαιτέρως όταν πρόκειται για εφήβους, εάν ετοιμάσετε
κάτι που θα είναι εξίσου ελκυστικό για αυτά, το πιο πιθανό είναι πως δε θα
αρνηθούν να το δοκιμάσουν και την επόμενη φορά να το ξαναζητήσουν! Πάρτε,
λοιπόν, μερικές τέτοιες ιδέες και πειραματιστείτε!
Σπιτικά σουβλάκια με πίτα
Εάν τα φτιάξετε στο σπίτι
θα μπορέσετε να αποφύγετε το κρέας σε μορφή γύρου, που είναι
Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015
Τρίτη 3 Μαρτίου 2015
Σχολικός εκφοβισμός: Ποιος κινδυνεύει;
Η επιστημονική έρευνα γύρω από
τον εκφοβισμό δείχνει ότι σε μακροπρόθεσμο ψυχοσωματικό κίνδυνο δεν βρίσκονται
μόνο τα παιδιά που υφίστανται τον εκφοβισμό, αλλά και τα ίδια τα παιδιά που
εκφοβίζουν άλλα παιδιά.
Τα
παιδιά που κινδυνεύουν να εκφοβίσουν άλλα παιδιά μπορεί να...
Είναι
παιδιά που εκτίθενται στη βία από την οικογένειά τους και θεωρούν σωστό να
επιβάλλεται η θέληση του ισχυρότερου και στις δικές τους σχέσεις με τους
συμμαθητές τους
Εκφοβίζονται
από άλλα παιδιά ή ενήλικες, και να επαναλαμβάνουν τη συμπεριφορά σε βάρος άλλων
ώστε να επανακτήσουν την αυτοπεποίθησή τους
Χαρακτηρίζονται
από υψηλή δημοφιλία και να έχουν αναπτύξει δεξιότητες «ανάγνωσης» των ανίσχυρων
παιδιών που εκφοβίζουν
Νιώθουν
τους γονείς τους απόμακρους ή αδιάφορους
Προέρχονται
από οικογένειες που τα μέλη τους δεν μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα, που
υπάρχει απολυταρχικός έλεγχος και λείπει η καλή επικοινωνία και η θετική επαφή
με τον έξω κόσμο, με αποτέλεσμα να γίνονται ανασφαλή και επιθετικά στις σχέσεις
τους με άλλα παιδιά, που τα βλέπουν ως απειλητικά
Πηγαίνουν
σε σχολεία που έχουν πάρα πολλούς μαθητές και λίγους εκπαιδευτικούς, με
αποτέλεσμα ανεπαρκή επίβλεψη από τους εκπαιδευτικούς, απουσία εκπαιδευτικής
σχέσης με τον κάθε μαθητή, και φτωχά μαθησιακά ερεθίσματα
Πηγαίνουν
σε σχολεία ανταγωνιστικά, με κλίμα ελεγκτικό και απρόσωπο, ή αυστηρά
προσανατολισμένο στη μάθηση και στην τήρηση ορίων με άκαμπτο τρόπο
Bullyning : Ενδοσχολική Βία (Δείτε τα βίντεο)
Τα περιστατικά αυτά εμφανίζονται κατά κύριο λόγο στο δημοτικό και το γυμνάσιο ενώ φαίνονται να ελαχιστοποιούνται στο λύκειο. Οι έρευνες ισχυροποιούν την υπόθεση ότι το 50% των μαθητών δεν το γνωστοποιούν πουθενά, ενώ το άλλο 50% το αναφέρουν σε φίλους τους και όχι στους γονείς η τους εκπαιδευτικούς. H Ενδοσχολική βία ορίζεται ως η απρόκλητη, εσκεμμένη και συστηματική χρήση λεκτικής και σωματικής βίας με σκοπό την επιβολή αλλά και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους εντός και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος. Οι μαθητές θύματα εμφανίζονται συνήθως με μερικά από αυτά τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας: χαμηλή αυτοεκτίμηση, έλλειψη ικανότητας επίλυσης προβλημάτων, σημάδια κατάθλιψης και συναισθηματικών προβλημάτων, φοβίες, αίσθημα μοναξιάς. Επίσης, τα παιδιά που φαίνονται να είναι κάπως «διαφορετικά» από συνομήλικους τους για παράδειγμα τα παχύσαρκα, αυτά που φοράνε γυαλιά, είναι καινούρια στο σχολείο ή δεν ακολουθούν το «ρεύμα» του σχολείου φαίνονται να είναι πιθανά θύματα. Βιώνουν θυμό, ντροπή και φόβο γιατί δεν είναι ικανά να αντιδράσουν με αποτέλεσμα να ξεσπούν σε άτομα του οικογενειακού περιβάλλοντος. Από την άλλη τα παιδιά ή οι ομάδες παιδιών που φέρονται ως θύτες παρουσιάζουν τα εξής χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων:
Ο ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ «ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ» ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Τα ανυψωτικά μηχανήματα των
αρχαίων Ελλήνων
Εργασίες των Μαθητών
Αποστόλη Τριάμπα & Βασίλη Τσιουκάνη, Ζαρμπάλη Αποστόλη
Τεχνολογικός Τομέας, Τμήμα Α1
Τροχαλία
Αποτελούνταν από συνδυασμό μιας σταθερής και μιας ελεύθερης «τροχαλίας» σε
ένα αλληλοεξαρτώμενο σύστημα μέσω του σχοινιού ανύψωσης. Στην ξύλινη ή
μεταλλική «θήκη» κάθε «τροχαλίας» προσαρμόζονταν ένας ή περισσότεροι άξονες και
γύρω από τον καθένα τους περιστρέφονταν ένας ή περισσότεροι «τροχίλοι».
Τρίσπαστο ονομαζόταν το σύστημα με τρεις τροχίσκους (δύο στην πάνω «τροχαλία»
και έναν στην κάτω). Τετράσπαστο ονομαζόταν το σύστημα με τέσσερεις τροχίσκους
(από δύο στην κάθε «τροχαλία»), κ.ο.κ.
Σύνδεσμοι, γόμφοι και εμπόλια
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)