Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Οn line test, με αυτόματες απαντήσεις, για μαθηματικά όλων των τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου!






Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

1. online test στους φυσικούς αριθμούς (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

2. online test στα κλάσματα, τους δεκαδικούς και τις εξισώσεις (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

3. online test στις βασικές γεωμετρικές έννοιες (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

4. online test στα αντιστρόφως ανάλογα και ανάλογα ποσά και ποσοστά(προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

5. online test στις συμμετρίες (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

6. online test στους θετικούς και αρνητικούς αριθμούς (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)
  
7. online test στα τρίγωνα και τα τετράπλευρα (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h) 


Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


1. online test στις εξισώσεις και τις ανισώσεις (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

2. online test στους πραγματικούς, τα εμβαδά και το πυθαγόρειο θεώρημα (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

3. online test στις συναρτήσεις, την τριγωνομετρία και τα διανύσματα (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

4. online test στη στατιστική και τη μέτρηση κύκλου (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)
  
5. online test στα γεωμετρικά στερεά (προτεινόμενη διάρκεια: 2h) 
 
 Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


1. online test στις αλγεβρικές παραστάσεις (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

2. online test στη γεωμετρία (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

3. online test στις εξισώσεις, τις ανισώσεις και τα συστήματα (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

4. online test στην τριγωνομετρία (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)
  
5. online test στην τετραγωνική συνάρτηση (προτεινόμενη διάρκεια: 2h) 

Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ


1. online test στις πιθανότητες (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

2. online test στους πραγματικούς αριθμούς (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

3. online test στη γεωμετρία (έως και το 4οκεφάλαιο) (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

4. online test στη γεωμετρία (5ο και 6ο κεφάλαιο) (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

5. online test στις προόδους (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)
  
6. online test στο τριώνυμο (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h) 

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

1. online test στις συναρτήσεις (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

2. online test στις ευθείες και τα συστήματα (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

3. online test στην τριγωνομετρία (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

4. online test στα διανύσματα και τις ευθείες (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

5. online test στα πολυώνυμα (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

6. online test στις μετρικές σχέσεις (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

7. online test στα εμβαδά (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

8. online test στις κωνικές (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

9. online test στα κανονικά πολύγωνα και τον κύκλο (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)
  
10. online test στις εκθετικές και λογαριθμικές συναρτήσεις (προτεινόμενη διάρκεια: 2h) 

Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

1. online test στις συναρτήσεις (γενικής παιδείας) (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

2. online test στη στατιστική (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

3. online test στους μιγαδικούς (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

4. online test στις συναρτήσεις (κατεύθυνσης) (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

5. online test στις παραγώγους (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

6. online test στα ολοκληρώματα (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)
  
7. online test στις πιθανότητες (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h) 


Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων και το Κέντρο Πρόληψης «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» Γρεβενών στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης



            Δύο επιμορφωτικές συνεδρίες πραγματοποιήθηκαν  στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης στις 27 Μαρτίου 2014 κατόπιν πρόσκλησης του Συλλόγου καθηγητών του Σχολείου μας. Γονείς και Εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν σε κοινή Συνεδρία από την Υπεύθυνη του Σταθμού, κ. Σακοράφα Μαρία και την Ψυχολόγο, κ. Σωτηρίου Κωνσταντίνα για θέματα-προβλήματα που αφορούν την εφηβική ηλικία. Το ενδιαφέρον Γονέων και Εκπαιδευτικών προκάλεσε γόνιμη συζήτηση γύρω από θέματα συμπεριφοράς και παιδαγωγικής καθοδήγησης των εφήβων και οδήγησε στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με ενδεικτικούς τρόπους αντιμετώπισης πιθανών προβλημάτων.
            Ταυτόχρονα, οι μαθητές του Σχολείου μας  συμμετείχαν σε βιωματική δράση, υποστηριζόμενοι από την Κοινωνική Λειτουργό του Κέντρου Πρόληψης «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ», κ. Ιορδανίδου Φανή. Συζήτησαν για θέματα διαπροσωπικών σχέσεων και συμπεριφοράς στο κοινωνικό περιβάλλον του Σχολείου, εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά και εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους.





Και η πρωταπριλιάτικη φωτογραφία μας με τις "σημαντικές" παρουσίες στην εκδήλωσή μας


            Η υλοποίηση μια τέτοιας εκδήλωσης μας ικανοποίησε ιδιαίτερα, καθώς έδωσε την ευκαιρία σε Γονείς , Εκπαιδευτικούς και Μαθητές να προβληματιστούμε από κοινού, να συζητήσουμε για ό,τι μας απασχολεί στην καθημερινότητα της σχολικής μας ζωής και να αναπτύξουμε σχέσεις συνεργασίας και εμπιστοσύνης. 

Σεμινάριο Διατροφολογίας στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης

            Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας, που πραγματοποιείται στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης το σχολικό έτος 2013-14, με θέμα «Διατροφή - Διατροφικές συνήθειες και μεταλλαγμένα τρόφιμα» με υπεύθυνη υλοποίησης την κ. Τζήμα Αικατερίνη, Φυσικό και συμμετέχοντες καθηγητές την κ. Γούλα Θεοδώρα, Γεωπόνο και τον κ. Υφαντή Αθανάσιο, Γεωπόνο, πραγματοποιήθηκε στο Σχολείο μας, επιμορφωτική ημερίδα  στις 31 Μαρτίου 2014 με θέμα: « Η κατάλληλη διατροφή  για τους έφηβους – Διατροφικές συμβουλές – Διατροφικές διαταραχές». Εισηγήτριες ήταν οι: κ. Σοφία Δ. Μπάμπου, Διατροφολόγος (Master practitioner in Eating Disorders) και κ. Βιβή Κατσαρού Κλινικός Διατροφολόγος (MSc).
            Την ενημέρωση παρακολούθησαν μαζί μαθητές, γονείς και  εκπαιδευτικοί. Ακολούθησε συζήτηση όπου κατατέθηκαν οι κοινές εμπειρίες των γονέων σχετικά με τις διατροφικές « παραξενιές» των παιδιών τους, εκφράστηκαν απορίες από τους εφήβους σχετικά με τα συμπληρώματα διατροφής και δόθηκαν συμβουλές με στόχο τη διαμόρφωση μιας υγιούς διατροφικής συμπεριφοράς, ώστε οι νέοι να έχουν ολοκληρωμένη πνευματική και ψυχοσωματική ανάπτυξη.


Ενημέρωση στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης για τη λύσσα.

            Στις 13-3-2014, στο  1ο ΕΠΑ.Λ.  Δεσκάτης, στα πλαίσια της ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού για τη λύσσα , πραγματοποιήθηκε σεμινάριο από την εκπαιδευτικό κ. Γούλα Θεοδώρα, Γεωπόνο του ΕΠΑ.Λ. σε συνεργασία  με το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. Προβλήθηκε πλούσιο υλικό σχετικά με την επανεμφάνιση της νόσου στη χώρα μας, τους τρόπους μετάδοσης και τα συμπτώματα αυτής αλλά κυρίως για τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης, ιδιαίτερα σε μια κατεξοχήν αγροτική περιοχή, όπως η δική μας. Την  εισήγηση παρακολούθησαν με αυξημένο ενδιαφέρον όλοι οι μαθητές   και ο σύλλογος  διδασκόντων του Σχολείου.


Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

ΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΠΑΡΕΛΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΕΣΚΑΤΗ (25η ΜΑΡΤΙΟΥ 2014)


Με την καθιερωμένη μαθητική παρέλαση, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις για την Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 στη Δεσκάτη. Νωρίτερα εψάλη δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης στη συνέχεια έγινε κατάθεση στεφάνων στο μνημείο του λοχαγού Δημοσθένη Μανουσάκη, που έπεσε στο πεδίο της μάχης για την απελευθέρωση της Δεσκάτης.


ΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΠΑΡΕΛΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΕΣΚΑΤΗ (25η ΜΑΡΤΙΟΥ 2014)

Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

Η Επανάσταση του 1821!

kolokotronis_400Α. Η επανάσταση στη Μολδοβλαχία.Στις 22 Φεβρουαρίου 1821 ο Αλ. Υψηλάντης πέρασε τον Προύθο σημαίνοντας την έναρξη του αγώνα. Στο Ιάσιο ο Υψηλάντης κήρυξε επίσημα την επανάσταση και ο Γεωργάκης Ολύμπιος έσπευσε να ενωθεί μαζί του (26 Φεβρουαρίου). Στον έρανο που επακολούθησε συγκεντρώθηκε ποσό ενός εκατομμυρίου γροσίων, ενώ ο Καντακουζηνός ανέλαβε την αρχηγία του Ιερού Λόχου, που τον αποτέλεσαν 500 νέοι σπουδαστές. Στις 17 Μαρτίου ο Υψηλάντης ύψωσε την ελληνική σημαία στην πρωτεύουσα της Βλαχίας, το Βουκουρέστι· στο Γαλάτσι οι Έλληνες με επικεφαλής τον Καρπενησιώτη συγκρούστηκαν για πρώτη φορά με τους Τούρκους και κατόρθωσαν να διασπάσουν τις γραμμές τους. Στο Δραγατσάνι όμως ο Ιερός Λόχος συνετρίβη και στη μονή του Σέκου ο Γεωργάκης Ολύμπιος και οι συμπολεμιστές του ανατινάχτηκαν μαζί με την πυριτιδαποθήκη για να μην παραδοθούν. Σύντομη και άτυχη υπήρξε η πρώτη προσπάθεια των αγωνιστών στη Μολδοβλαχία. Διευκόλυνε
όμως παρ' όλα αυτά και προετοίμασε την έκρηξη της επανάστασης στο Μοριά, στη Ρούμελη, στην Ήπειρο, στη Μακεδονία, στη Θεσσαλία και στα νησιά. 
Β. Η επανάσταση στην κυρίως Ελλάδα.

Τέλος Ιουνίου θα τελειώσουν από τις εξετάσεις οι μαθητές Λυκείου

Τέλος Ιουνίου θα τελειώσουν από τις εξετάσεις οι μαθητές Λυκείου  Οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξαχθούν πιο αργά, λόγω των εκλογών.
Συγκεκριμένα θα ξεκινήσουν στις 27 Μαΐου, ενώ το σχολικό έτος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση λήγει στις 21 Μαΐου.

Από τη στιγμή που οι σχολικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 27 Μαΐου οι ενδοσχολικές για τους μαθητές των γυμνασίων και της Α και Β τάξης των λυκείων αναμένεται να ξεκινήσουν στις 28 Μαΐου.
 
Οι πανελλήνιες αναμένεται να ολοκληρωθούν στις 7-10 Ιουνίου. Την περσινή χρονιά οι πανελλαδικές, για τους μαθητές των γενικών λυκείων, ξεκίνησαν στις 17 Μαΐου κι ολοκληρώθηκαν στις 31 Μαΐου. Το 2013 τα μαθήματα έληξαν στις 15 Μαΐου και οι ενδοσχολικές εξετάσεις ολοκληρώθηκαν στις 14 Ιουνίου.

Δεδομένου του γεγονότος ότι φέτος τα μαθήματα θα λήξουν στις 21 Μαΐου, οι ενδοσχολικές εξετάσεις πιθανότατα να ολοκληρωθούν στις 20 Ιουνίου.

Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης ένα από τα σχολεία που συμμετέχει στο Διεθνές πείραμα του Ερατοσθένη






Portrait_of_EratosthenesΤο σχολείο μας συμμετέχει στο Διεθνές Πείραμα του Ερατοσθένη (για την μέτρηση της Περιφέρειας της Γης), μια διεθνή προσπάθεια για την ανάδειξη ενός εκ των σπουδαιότερων πειραμάτων στην ιστορία των ανθρώπινων επιστημών.
Επιλεγμένα σχολεία από όλο τον κόσμο  πραγματοποίησαν την Παρασκευή 21 Μαρτίου και ώρα 12: 00 (την ημέρα της Ισημερίας) μια προσομοίωση του περίφημου πειράματος του Ερατοσθένη για την μέτρηση της Περιφέρειας της Γης.
Στόχος του εγχειρήματος δεν είναι μόνο το γνωστικό μαθηματικό υπόβαθρο, ούτε μόνο η απλή επιβεβαίωση των σπουδαίων εφαρμογών των Μαθηματικών στον ευρύτερο τομέα των Επιστημών. Κύριος στόχος είναι να συνεργαστούν μαθητές από διάφορα σχολεία του κόσμου σε μια δραστηριότητα παγκόσμιας εμβέλειας.
PeriferiaΠαράλληλα εξυπηρετείται και η διαθεματικότητα καθώς κατά τη διαδικασία της πραγματοποίησης του πειράματος, οι μαθητές ασχολήθηκαν με γνωστικές διαδικασίες αρκετών σχολικών μαθημάτων, όπως Φυσική,Φιλολογικά, Καλλιτεχνικά, Πληροφορική κ.α.
Η ομάδα που πραγματοποίησε το πείραμα στο σχολείο μας αποτελούνταν από τους μαθητές της Α΄ και της Β΄ τάξης του 1ου  ΕΠΑ.Λ. υπό την καθοδήγηση των μαθηματικών του σχολείου: κ. Καραγιάννη Δημήτρη,  κας Μουλά Έλισσάβετ και κας Κορομπίλια Κωνσταντίας .
                                 


Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Μύθοι και αλήθειες για το Σύνδρομο Down. Παγκόσμια ημέρα 2014 (video)

H Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down είναι η 21η Μαρτίου. Καθιερώθηκε το 2006 με πρωτοβουλία του Ελληνα γιατρού Στυλιανού Αντωναράκη, καθηγητή Γενετικής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης, με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της διεθνούς κοινότητας για το σύνδρομο Down. Η συγκεκριμένη ημερομηνία επιλέχθηκε από τα αριθμητικά δεδομένα του συνδρόμου (3ο χρωμόσωμα 
στο 21ο ζεύγος = 3.21).

                                     
Το σύνδρομο Down είναι η πιο συνηθισμένη χρωμοσωμική διαταραχή στους