Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ - Δράση του ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης.(Φωτογραφίες & video)



Στις 6 Μαρτίου 2014, πανελλήνια ημέρα Σχολικού Εκφοβισμού, πραγματοποιήθηκε στο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης για τους μαθητές του μια δράση κατά την οποία:
-Αρχικά προβλήθηκαν video με θέμα τη σχολική βία, έγινε ενημέρωση από τον υπεύθυνο για τη σχολική βία του ΕΠΑΛ Δεσκάτης, κ. Καραγιάννη Δημήτρη, μαθηματικού και διανεμήθηκαν ενημερωτικά φυλλάδια.
-Στη συνέχεια χωρίστηκαν οι μαθητές σε 3 ομάδες. Κάθε ομάδα ανέλαβε από ένα ρόλο. 1) του θύματος 2) του θύτη και 3) του παρατηρητή.Οι ρόλοι μοιράστηκαν τυχαία.
Οι μαθητές της κάθε ομάδας κλήθηκαν να συζητήσουν μεταξύ τους τα όσα είδαν στα video και να απαντήσουν στα ακόλουθα ερωτήματα.
Τι "νιώθεις"; (οποιαδήποτε λέξη που εκφράζει συναίσθημα)
Τί "κάνεις¨; πως αντιδράς ( σκέψου τη θέση στη οποία βρίσκεσαι)
Τι θα μπορούσες να κάνεις για να αλλάξεις την κατάσταση;
Στη συνέχεια στην ολομέλεια καταγράφηκαν σε χαρτόνια όλα όσα ειπώθηκαν, δίνοντας έμφαση στο συναίσθημα και πώς αυτό εκφράζεται. (Πίσω από κάθε συμπεριφορά βρίσκεται και ένα συναίσθημα)
Κυρίαρχα ήταν τα συμπεράσματα των μαθητών:
"Το θύμα νιώθει φόβο και απομονώνεται"
"Ο θύτης νιώθει θυμό και επιτίθεται"
"Ο παρατηρητής είτε νιώθει φόβο και δεν παίρνει θέση είτε αδικία και στηρίζει το θύμα"

Η Παγκόσμια Ημέρα της Σταθεράς π στις 14 Μαρτίου





                                                   Όταν η διάμετρος του κύκλου είναι 1, η περιφέρειά του είναι ίση με π. 

Η Παγκόσμια Ημέρα της Σταθεράς π απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθηματικούς και μαθητές και 
γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Μαρτίου, εξαιτίας κάποιων αριθμητικών συμπτώσεων που συμβαίνουν 
την ημέρα αυτή. Στην Αμερική, η 14/3 γράφεται ως 3-14, δηλαδή η τιμή της σταθεράς (Π=3,14).
Η Ημέρα γιορτάζεται με πάρτι σε πολλές μαθηματικές σχολές του κόσμου, ακριβώς στη 1:59 μετά το 
μεσημέρι, καθώς το 1,5,9 είναι οι τρεις αριθμοί που ακολουθούν τη σταθερά 3,14 η οποία στην 
επταψήφια εκδοχή της είναι Π=3,14159.

Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Δείτε το ΦΕΚ με την εξεταστέα ύλη των μαθημάτων της Α Λυκείου

Δείτε το ΦΕΚ με την εξεταστέα ύλη των μαθημάτων της Α΄ τάξης Ημερησίου και των Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013−2014
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΕΚ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΕΔΩ


Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

Ηλεκτρονικά βιβλία – Εγχειρίδια προετοιμασίας για τις εξετάσεις του ΚΠΓ

Για όσους ακόμη διστάζουν να χρησιμοποιήσουν εργαλεία σαν το Ηλεκτρονικό Ευρετήριο Δραστηριοτήτων, ή και για εκείνους που θέλουν το εκπαιδευτικό υλικό που θα χρησιμοποιήσουν για να ετοιμάσουν τους μαθητές τους να είναι και σε έντυπη μορφή –ώστε να έχουν κάτι πιο «χειροπιαστό»– ετοιμάσαμε εγχειρίδια προετοιμασίας για τις εξετάσεις του ΚΠΓ: Το βιβλίο του υποψήφιου και Το βιβλίο του εκπαιδευτικού. Τα εγχειρίδια αυτά είναι σε μορφή

pdf και μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να τα εκτυπώσει αφού τα «κατεβάσει», κάνοντας κλικ επάνω στο βιβλίο.

 Μπορεί επίσης με ένα κλικ επάνω στο εικονίδιο με την ένδειξη «MP3″ να κατεβάσει το ηχητικό υλικό που αντιστοιχεί στα Practice Tests του βιβλίου του υποψηφίου. 

KPG_Logo

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ:Οδηγίες για τις εξετάσεις των μαθητών της Α Λυκείου και πως θα βαθμολογηθούν τα θέματα

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 07/10-02-2014 ανακοινοποίηση στο ορθό του Δ.Σ.)  το υπουργείο Παιδείας απέστειλε προς τα Λύκεια  τις παρακάτω οδηγίες σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης μαθημάτων της Α΄ τάξης Ημερησίου και των Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013-2014.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
Για την εξέταση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας δίνεται στους μαθητές σε φωτοαντίγραφο απόσπασμα κειμένου διδαγμένου από το πρωτότυπο, 12-20 στίχων, με νοηματική συνοχή και ζητείται από αυτούς:

Σάββατο 1 Μαρτίου 2014

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΤΟΜΕΩΝ-ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ 1ο ΕΠΑ.Λ. ΔΕΣΚΑΤΗΣ


            Η Επαγγελματική Εκπαίδευση στον τόπο μας αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης, καθώς στοχεύει στην παροχή παιδείας υψηλού επιπέδου,
στην προαγωγή της δημιουργικότητας, στην παροχή ολοκληρωμένων επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας, στην ενδυνάμωση της δυνατότητας πρόσληψης και αφομοίωσης των νέων τεχνολογικών και επαγγελματικών γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων αλλά κυρίως στη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης των μαθητών μέσω σπουδών σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα.
            Με γνώμονα την αναβάθμιση της επαγγελματικής  εκπαίδευσης, ο Δήμαρχος, κ. Μίγκος Νικόλαος και το Δημοτικό Συμβούλιο Δεσκάτης στηρίζουν και προωθούν το αίτημα του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης για την προσθήκη δύο νέων Τομέων-Ειδικοτήτων στο Πρόγραμμα Σπουδών του σχολείου μας,  του Τομέα Ηλεκτρολογίας και του Τομέα Οικονομίας, συμπληρωματικά προς τους δύο άλλους τομείς, τον Τομέα Πληροφορικής και τον Τομέα Γεωπονίας. Επίσης, για την καλύτερη λειτουργία του Τομέα Ηλεκτρολογίας, πρόκειται να ενισχυθεί η εργαστηριακή υποδομή του σχολείου με νέο εργαστήριο Ηλεκτρολογίας.  Σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο ΕΠΑ.Λ., οι δυνατότητες φοίτησης των μαθητών  στο σχολείο μας είναι οι εξής:
1. Το Επαγγελματικό Λύκειο προσφέρει δύο κύκλους σπουδών :
α. τον «Δευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών» και
β. την «Τάξη Μαθητείας».

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

«Μπόνους» σε 15.000 αποφοίτους των ΕΠΑΛ



Τη δυνατότητα για πρώτη φορά να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε καλύτερα τμήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης δίνει το υπουργείο Παιδείας σε περίπου 15.000 αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων μόνο με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους δελτίου.
Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου δίνεται για πρώτη φορά το δικαίωμα σε όσους συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ (Ομάδα Α’), να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, μόνο για μία φορά και μόνο για το αμέσως επόμενο έτος από αυτό που εξετάστηκαν.

Κατά τη συμμετοχή τους για το 10% των θέσεων εισακτέων, οι υποψήφιοι συμμετέχουν με τη βαθμολογία που πέτυχαν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (2 γενικής παιδείας-2 ειδικότητας) και τα ειδικά μαθήματα, χωρίς να εξεταστούν ξανά σε κάποιο από τα προηγούμενα, καταθέτοντας μόνο Μηχανογραφικό Δελτίο.

Οι εν λόγω υποψήφιοι δεν υποβάλλουν Αίτηση-Δήλωση, αλλά προσέρχονται, στις προβλεπόμενες ημερομηνίες για την απόκτηση του κωδικού ασφαλείας (password), στο ΕΠΑΛ αποφοίτησής τους ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ, υποβάλλοντας επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου τους και τα απαραίτητα δικαιολογητικά, σε περίπτωση που υπάγονται σε κάποια από τις ειδικές περιπτώσεις.

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

Θέματα εξετάσεων στα μαθηματικά για όλες τις τάξεις του Λυκείου (θεωρία και ασκήσεις σε όλη την ύλη)


Θέματα εξετάσεων στα μαθηματικά για όλες τις τάξεις του Λυκείου (θεωρία και ασκήσεις σε όλη την ύλη)Δείτε συγκεντρωμένα θέματα εξετάσεων στα μαθηματικά για όλες τις  τάξεις  του Λυκείουκατανεμημένα σε κεφάλαια σε όλη την διδακτέα ύλη (Θεωρία και Ασκήσεις). Τα θέματα προέρχονται από τις εξεταστικές περιόδους 2012 και 2013 από Λύκεια του Ν. Δωδεκανήσου. Αποτελεί μια  καλή συλλογή θεμάτων για εξάσκηση των μαθητών όλων των τάξεων του Λυκείου, είτε σε επιμέρους κεφάλαια είτε, αργότερα, σε όλη την εξεταστέα ύλη με συνδυαστικά θέματα από όλα τα κεφάλαια.

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Σαρλότ Μπροντέ - Δανειστική βιβλιοθήκη

Λίγα  λόγια  για  τη  συγγραφέα  Σαρλότ   Μπροντέ
                                                                                                                                              
      Η  Σαρλότ  Μπροντέ γεννήθηκε το 1816 στο Γιορκσάιρ  στην Αγγλία. Ο πατέρας της ήταν  κληρικός. Η οικογένειά της περιλάμβανε έξι παιδιά. Η μητέρα  της και οι δυο μεγαλύτερες αδερφές της πέθαναν, όταν εκείνη ήταν πολύ μικρή κι έτσι μπήκε εσωτερική σ’ ένα σχολείο στη Βόρεια Αγγλία, όπου οι συνθήκες διαβίωσης ήταν πολύ δυσάρεστες. Τέλειωσε τις σπουδές της στις Βρυξέλλες και έγινε δασκάλα.
      Έγραψε τη  «Τζέην  Έϋρ» το 1847 και μ’ αυτή έγινε γνωστή ως συγγραφέας.
      Άλλα έργα της είναι τα Shirley(1849) και  Villette(1853).
      Το κύριο θέμα σ’όλα τα μυθιστορήματά της είναι οι εμπειρίες και ο τρόπος ζωής των γυναικών στην παλιά βικτωριανή Αγγλία, σύμφωνα και με τις εμπειρίες που αποκόμισε η ίδια στη ζωή της.
      Πέθανε το 1855, λίγο πριν φέρει στον κόσμο το πρώτο της παιδί.