Τρίτη 8 Απριλίου 2014
Δευτέρα 7 Απριλίου 2014
Πόσο «μετράει» μία μονάδα στις πανελλήνιες εξετάσεις;
Όσο οι πανελλήνιες εξετάσεις πλησιάζουν οι υποψήφιοι αγωνιούν όλο και περισσότερο, όχι άδικα, όπως θα δούμε. Μία μονάδα διαφορά σ’ ένα μάθημα μπορεί να κάνει το όνειρο πραγματικότητα ή να το απομακρύνει. Μία μονάδα διαφορά μπορεί να προκύψει από πολλούς και διαφορετικούς λόγους.
Η επιτρεπτή διαφορά των δύο βαθμολογητών είναι 12 μονάδες στις 100, χωρίς να κριθεί αναγκαία η αναβαθμολόγηση. Αυτή η επιτρεπτή διαφορά μπορεί να δώσει τη μία μονάδα διαφορά. Ο 1ος βαθμολογητής βάζει 70 και ο δεύτερος 82 ο μέσος όρος είναι 76. Στον πίνακα 1 βλέπουμε ότι ο τελικός βαθμός του υποψηφίου είναι 15,2, ενώ αν οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο ο πρώτος ο τελικός βαθμός θα ήταν 14. Αν και οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο και ο
δεύτερος ο τελικός βαθμός θα ήταν 16,4. Οι διαφορές είναι μεγαλύτερες της μίας μονάδας.
Εκτός από τον βαθμολογητή και άλλοι παράγοντες μπορεί να φέρουν διαφορά μίας μονάδας σε ένα μάθημα. Ένα λάθος στις πράξεις στα θετικά μαθήματα ή μία μη πλήρης διατύπωση μπορεί να φέρουν διαφορές μεγαλύτερες της μίας μονάδας.
Τις συνέπειες αυτής της διαφοράς μπορείτε να δείτε στον πίνακα 2. Ανάλογα με τη βαρύτητα του μαθήματος αυτό μπορεί να μετρήσει από 136 έως 266 μόρια. Μικρές αποκλίσεις μπορεί να υπάρξουν γιατί διαφορετικά επηρεάζει ο προφορικός βαθμός αν είναι κοντά στον γραπτό και διαφορετικά επηρεάζει αν έχει γίνει προσαρμογή του προφορικού στον γραπτό. Επίσης στη διαδικασία υπολογισμού των μορίων γίνονται κάποιες στρογγυλοποιήσεις στο δεύτερο ψηφίο του γενικού βαθμού πρόσβασης. 1 μονάδα σε ένα μάθημα μπορεί να επηρεάσει αρκετά το μέσο όρο αν το μάθημα αυτό απέχει αρκετά από το μέσο όρο. Έτσι οι διαφορές από 136 έως 266 μόρια μπορεί να έχουν μικρές αυξομειώσεις. Το θέμα είναι ότι έτσι όπως αυξάνει ο ανταγωνισμός για μια θέση στις περιζήτητες σχολές και μεγαλώνει η ψαλίδα ανάμεσα στις σχολές υψηλής και χαμηλής ζήτησης είναι κρίσιμο και το ένα μόριο, πόσο μάλλον τα 266.
Οι υποψήφιοι λοιπόν, μπορούν να καθορίσουν τα μαθήματα στα οποία θα ρίξουν ιδιαίτερο βάρος στην επανάληψή τους, αφού βλέπουμε ότι δεν έχουν όλα την ίδια βαρύτητα σε μόρια.
Αντιλαμβανόμαστε ότι στο νέο σύστημα πρόσβασης πρέπει να αντιμετωπιστούν τέτοια προβλήματα που μπορεί να αδικήσουν κάποιους υποψηφίους. Όσο περισσότερα είναι τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται για την εισαγωγή τόσο μειώνεται το πιθανό λάθος που μπορεί να προκύψει από τη βαθμολόγηση ή μια απροσεξία του υποψηφίου. Από την άλλη δεν είναι σωστό να εξοντώνουμε τους υποψηφίους με πολλαπλές εξετάσεις. Ζητούμενο είναι, όπως πάντα, η ισορροπία. Να δούμε τη λύση που θα δώσει το καινούριο σύστημα πρόσβασης στις ανώτατες σχολές και, κυρίως, την εφαρμογή της στην πράξη.
Η επιτρεπτή διαφορά των δύο βαθμολογητών είναι 12 μονάδες στις 100, χωρίς να κριθεί αναγκαία η αναβαθμολόγηση. Αυτή η επιτρεπτή διαφορά μπορεί να δώσει τη μία μονάδα διαφορά. Ο 1ος βαθμολογητής βάζει 70 και ο δεύτερος 82 ο μέσος όρος είναι 76. Στον πίνακα 1 βλέπουμε ότι ο τελικός βαθμός του υποψηφίου είναι 15,2, ενώ αν οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο ο πρώτος ο τελικός βαθμός θα ήταν 14. Αν και οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο και ο
δεύτερος ο τελικός βαθμός θα ήταν 16,4. Οι διαφορές είναι μεγαλύτερες της μίας μονάδας.
Εκτός από τον βαθμολογητή και άλλοι παράγοντες μπορεί να φέρουν διαφορά μίας μονάδας σε ένα μάθημα. Ένα λάθος στις πράξεις στα θετικά μαθήματα ή μία μη πλήρης διατύπωση μπορεί να φέρουν διαφορές μεγαλύτερες της μίας μονάδας.
Τις συνέπειες αυτής της διαφοράς μπορείτε να δείτε στον πίνακα 2. Ανάλογα με τη βαρύτητα του μαθήματος αυτό μπορεί να μετρήσει από 136 έως 266 μόρια. Μικρές αποκλίσεις μπορεί να υπάρξουν γιατί διαφορετικά επηρεάζει ο προφορικός βαθμός αν είναι κοντά στον γραπτό και διαφορετικά επηρεάζει αν έχει γίνει προσαρμογή του προφορικού στον γραπτό. Επίσης στη διαδικασία υπολογισμού των μορίων γίνονται κάποιες στρογγυλοποιήσεις στο δεύτερο ψηφίο του γενικού βαθμού πρόσβασης. 1 μονάδα σε ένα μάθημα μπορεί να επηρεάσει αρκετά το μέσο όρο αν το μάθημα αυτό απέχει αρκετά από το μέσο όρο. Έτσι οι διαφορές από 136 έως 266 μόρια μπορεί να έχουν μικρές αυξομειώσεις. Το θέμα είναι ότι έτσι όπως αυξάνει ο ανταγωνισμός για μια θέση στις περιζήτητες σχολές και μεγαλώνει η ψαλίδα ανάμεσα στις σχολές υψηλής και χαμηλής ζήτησης είναι κρίσιμο και το ένα μόριο, πόσο μάλλον τα 266.
Σάββατο 5 Απριλίου 2014
ΡΑΔΙΟΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ UNICEF 2014
Δωρεές τηλεφωνικά στο 801 500 12345 (καλείτε από σταθερό τηλέφωνο και απαντά άνθρωπος της UNICEF), με SMS: τη λέξη «ΠΑΙΔΙ» στο 54234, μέχρι και την Τετάρτη 9 Απριλίου (χρέωση 1 ευρώ+ΦΠΑ) και στοhttp://www.unicef.gr/emergncs/rm14.php
Δείτε μερικά σημαντικά στοιχεία για τον υποσιτισμό των παιδιών:
Ο υποσιτισμός θέτει τα παιδιά σε ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου και σοβαρής ασθένειας εξαιτίας συνηθισμένων παιδικών λοιμώξεων, όπως η πνευμονία, η διάρροια, η ελονοσία, ο ιός HIV/AIDS και η ιλαρά. Τα παιδιά με υποσιτισμό οξείας μορφής διατρέχουν εννιά φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να πεθάνουν, από τα παιδιά που τρέφονται καλά. Τα τρία τέταρτα των παιδιών που λαμβάνουν θεραπεία μπορούν να αναρρώσουν.
- Παρά τις προόδους, ακόμη και σήμερα περίπου 18.000 παιδιά κάτω των πέντε ετών πεθαίνουν κάθε μέρα, κατά κύριο λόγο από αιτίες που θα μπορούσαν να είχαν προληφθεί.
- Το ένα τρίτο των θανάτων των παιδιών κάτω των 5 ετών μπορούν να αποδοθούν στον υποσιτισμό.
- Το ένα στα τέσσερα όλων των παιδιών κάτω των 5 ετών είναι καχεκτικό, εξαιτίας χρόνιου υποσιτισμού σε κρίσιμες περιόδους της ανάπτυξής του. Εκτιμάται ότι το 80% των καχεκτικών παιδιών του κόσμου ζουν σε μόνο 14 χώρες.
Η καχεξία και άλλες μορφές υποσιτισμού μειώνονται χάρη σε μια σειρά από απλά και δοκιμασμένα βήματα, όπως η βελτίωση της διατροφής των γυναικών, ό έγκαιρος και αποκλειστικός μητρικός θηλασμός, η παροχή συμπληρωμάτων βιταμινών και ιχνοστοιχείων καθώς και κατάλληλων τροφίμων - ειδικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και των δύο πρώτων χρόνων της ζωής ενός παιδιού.
Δείτε περισσότερα: http://www.unicef.gr/news/2014/dt1114.php
Τρίτη 1 Απριλίου 2014
Οn line test, με αυτόματες απαντήσεις, για μαθηματικά όλων των τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου!
Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014
Ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων και το Κέντρο Πρόληψης «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» Γρεβενών στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης
Δύο
επιμορφωτικές συνεδρίες πραγματοποιήθηκαν στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης στις 27 Μαρτίου 2014
κατόπιν πρόσκλησης του Συλλόγου καθηγητών του Σχολείου μας. Γονείς και Εκπαιδευτικοί
επιμορφώθηκαν σε κοινή Συνεδρία από την Υπεύθυνη του Σταθμού, κ. Σακοράφα Μαρία
και την Ψυχολόγο, κ. Σωτηρίου Κωνσταντίνα για θέματα-προβλήματα που αφορούν την
εφηβική ηλικία. Το ενδιαφέρον Γονέων και Εκπαιδευτικών προκάλεσε γόνιμη συζήτηση
γύρω από θέματα συμπεριφοράς και παιδαγωγικής καθοδήγησης των εφήβων και
οδήγησε στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με ενδεικτικούς τρόπους αντιμετώπισης
πιθανών προβλημάτων.
Ταυτόχρονα,
οι μαθητές του Σχολείου μας συμμετείχαν
σε βιωματική δράση, υποστηριζόμενοι από την Κοινωνική Λειτουργό του Κέντρου Πρόληψης
«ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ», κ. Ιορδανίδου Φανή. Συζήτησαν για θέματα διαπροσωπικών σχέσεων και
συμπεριφοράς στο κοινωνικό περιβάλλον του Σχολείου, εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά
και εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους.
Και η πρωταπριλιάτικη φωτογραφία μας με τις "σημαντικές" παρουσίες στην εκδήλωσή μας
Η
υλοποίηση μια τέτοιας εκδήλωσης μας ικανοποίησε ιδιαίτερα, καθώς έδωσε την
ευκαιρία σε Γονείς , Εκπαιδευτικούς και Μαθητές να προβληματιστούμε από κοινού,
να συζητήσουμε για ό,τι μας απασχολεί στην καθημερινότητα της σχολικής μας ζωής
και να αναπτύξουμε σχέσεις συνεργασίας και εμπιστοσύνης.
Σεμινάριο Διατροφολογίας στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης
Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής
Υγείας, που πραγματοποιείται στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης το σχολικό έτος
2013-14, με θέμα «Διατροφή - Διατροφικές συνήθειες και μεταλλαγμένα τρόφιμα» με
υπεύθυνη υλοποίησης την κ. Τζήμα Αικατερίνη, Φυσικό και συμμετέχοντες καθηγητές
την κ. Γούλα Θεοδώρα, Γεωπόνο και τον κ. Υφαντή Αθανάσιο, Γεωπόνο, πραγματοποιήθηκε
στο Σχολείο μας, επιμορφωτική ημερίδα στις
31 Μαρτίου 2014
με θέμα: « Η κατάλληλη διατροφή για τους
έφηβους – Διατροφικές συμβουλές – Διατροφικές διαταραχές». Εισηγήτριες ήταν οι:
κ. Σοφία Δ. Μπάμπου, Διατροφολόγος (Master practitioner in Eating Disorders) και κ. Βιβή Κατσαρού
Κλινικός Διατροφολόγος (MSc).
Την ενημέρωση παρακολούθησαν μαζί μαθητές,
γονείς και εκπαιδευτικοί. Ακολούθησε συζήτηση
όπου κατατέθηκαν οι κοινές εμπειρίες των γονέων σχετικά με τις διατροφικές « παραξενιές»
των παιδιών τους, εκφράστηκαν απορίες από τους εφήβους σχετικά με τα συμπληρώματα
διατροφής και δόθηκαν συμβουλές με στόχο τη διαμόρφωση μιας υγιούς διατροφικής
συμπεριφοράς, ώστε οι νέοι να έχουν ολοκληρωμένη πνευματική και ψυχοσωματική ανάπτυξη.
Ενημέρωση στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης για τη λύσσα.
Στις 13-3-2014 , στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης, στα πλαίσια της
ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού για τη λύσσα , πραγματοποιήθηκε σεμινάριο από
την εκπαιδευτικό κ. Γούλα Θεοδώρα, Γεωπόνο του ΕΠΑ.Λ. σε συνεργασία με το
ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. Προβλήθηκε πλούσιο υλικό σχετικά με την επανεμφάνιση της νόσου στη
χώρα μας, τους τρόπους μετάδοσης και τα συμπτώματα αυτής αλλά κυρίως για τους τρόπους
πρόληψης και αντιμετώπισης, ιδιαίτερα σε μια κατεξοχήν αγροτική περιοχή, όπως η
δική μας. Την εισήγηση παρακολούθησαν με αυξημένο ενδιαφέρον όλοι οι
μαθητές και ο σύλλογος διδασκόντων του Σχολείου.
Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014
ΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΠΑΡΕΛΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΕΣΚΑΤΗ (25η ΜΑΡΤΙΟΥ 2014)
Με την καθιερωμένη μαθητική παρέλαση, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις για την Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 στη Δεσκάτη. Νωρίτερα εψάλη δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης στη συνέχεια έγινε κατάθεση στεφάνων στο μνημείο του λοχαγού Δημοσθένη Μανουσάκη, που έπεσε στο πεδίο της μάχης για την απελευθέρωση της Δεσκάτης.
ΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΠΑΡΕΛΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΕΣΚΑΤΗ (25η ΜΑΡΤΙΟΥ 2014)
Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014
Η Επανάσταση του 1821!
Α. Η επανάσταση στη Μολδοβλαχία.Στις 22 Φεβρουαρίου 1821 ο Αλ. Υψηλάντης πέρασε τον Προύθο σημαίνοντας την έναρξη του αγώνα. Στο Ιάσιο ο Υψηλάντης κήρυξε επίσημα την επανάσταση και ο Γεωργάκης Ολύμπιος έσπευσε να ενωθεί μαζί του (26 Φεβρουαρίου). Στον έρανο που επακολούθησε συγκεντρώθηκε ποσό ενός εκατομμυρίου γροσίων, ενώ ο Καντακουζηνός ανέλαβε την αρχηγία του Ιερού Λόχου, που τον αποτέλεσαν 500 νέοι σπουδαστές. Στις 17 Μαρτίου ο Υψηλάντης ύψωσε την ελληνική σημαία στην πρωτεύουσα της Βλαχίας, το Βουκουρέστι· στο Γαλάτσι οι Έλληνες με επικεφαλής τον Καρπενησιώτη συγκρούστηκαν για πρώτη φορά με τους Τούρκους και κατόρθωσαν να διασπάσουν τις γραμμές τους. Στο Δραγατσάνι όμως ο Ιερός Λόχος συνετρίβη και στη μονή του Σέκου ο Γεωργάκης Ολύμπιος και οι συμπολεμιστές του ανατινάχτηκαν μαζί με την πυριτιδαποθήκη για να μην παραδοθούν. Σύντομη και άτυχη υπήρξε η πρώτη προσπάθεια των αγωνιστών στη Μολδοβλαχία. Διευκόλυνε
όμως παρ' όλα αυτά και προετοίμασε την έκρηξη της επανάστασης στο Μοριά, στη Ρούμελη, στην Ήπειρο, στη Μακεδονία, στη Θεσσαλία και στα νησιά.
Β. Η επανάσταση στην κυρίως Ελλάδα.
Τέλος Ιουνίου θα τελειώσουν από τις εξετάσεις οι μαθητές Λυκείου
Συγκεκριμένα θα ξεκινήσουν στις 27 Μαΐου, ενώ το σχολικό έτος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση λήγει στις 21 Μαΐου.
Από τη στιγμή που οι σχολικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 27 Μαΐου οι ενδοσχολικές για τους μαθητές των γυμνασίων και της Α και Β τάξης των λυκείων αναμένεται να ξεκινήσουν στις 28 Μαΐου.
Από τη στιγμή που οι σχολικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 27 Μαΐου οι ενδοσχολικές για τους μαθητές των γυμνασίων και της Α και Β τάξης των λυκείων αναμένεται να ξεκινήσουν στις 28 Μαΐου.
Οι πανελλήνιες αναμένεται να ολοκληρωθούν στις 7-10 Ιουνίου. Την περσινή χρονιά οι πανελλαδικές, για τους μαθητές των γενικών λυκείων, ξεκίνησαν στις 17 Μαΐου κι ολοκληρώθηκαν στις 31 Μαΐου. Το 2013 τα μαθήματα έληξαν στις 15 Μαΐου και οι ενδοσχολικές εξετάσεις ολοκληρώθηκαν στις 14 Ιουνίου.
Δεδομένου του γεγονότος ότι φέτος τα μαθήματα θα λήξουν στις 21 Μαΐου, οι ενδοσχολικές εξετάσεις πιθανότατα να ολοκληρωθούν στις 20 Ιουνίου.
Δεδομένου του γεγονότος ότι φέτος τα μαθήματα θα λήξουν στις 21 Μαΐου, οι ενδοσχολικές εξετάσεις πιθανότατα να ολοκληρωθούν στις 20 Ιουνίου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)