Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός: η πιο σύγχρονη μορφή σχολικού εκφοβισμού



Ηλεκτρονικός εκφοβισμός είναι η χρήση των τεχνολογιών ηλεκτρονικής επικοινωνίας, με σκοπό την εσκεμμένη εμπλοκή σε επαναλαμβανόμενες ή ευρύτερα διαδεδομένες πράξεις σκληρότητας και συναισθηματικής βίας, οι οποίες στρέφονται κατά άλλων. Το θύμα των συμπεριφορών αυτών μπορεί να μη γνωρίζει ποιος είναι ο δράστης, αν και, στις μισές από τις περιπτώσεις, το θύμα γνωρίζει την ταυτότητα του δράστη. Δεν είναι όλες οι μορφές ηλεκτρονικού εκφοβισμού εξίσου ανησυχητικές ή επικίνδυνες. Η αλληλεπίδραση με κάποιον που δεν είναι μπροστά σου, ούτε στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, επιτρέπει την έκφραση ιδεών και σκέψεων χωρίς τύψεις και χωρίς την πλήρη κατανόηση των αρνητικών επιπτώσεων των λέξεων ή των πράξεων, καθώς, σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, το άτομο που συμπεριφέρεται κατ’ αυτόν τον τρόπο δεν βλέπει το στόχο ούτε και ο ίδιος ο δράστης είναι φανερός, κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο που ενυπάρχει στις συγκεκριμένες συμπεριφορές.



ηλεκτρονικός εκφοβισμός -εγχειρίδιο δασκάλου

GEOMETRICO Επιστημονική Εικονογράφηση (Κόμικ)


PictureΠαρακάτω σας παρουσιάζω το e-book Geometrico του Jean-Pierre Petit σε μετάφραση της Λένας Βλασταράς. Έχετε τη δυνατότητα να το ''ξεφυλλίσετε'' και αν σας αρέσει να το κατεβάσετε σε μορφή PDF πατώντας εδώ. 
Ο Jean-Pierre Petit ήταν  διευθυντής του Διεθνούς Κέντρου Επιστημονικής Έρευνας, αστροφυσικός και ιδρυτής ενός νέου είδους: της Επιστημονικής Εικονογράφησης (Κόμικς). Το 2005 αποφάσισε να δημοσιοποιήσει είκοσι από τα έργα του, μοιράζοντας τα δωρεάν στο Διαδίκτυο. Ίδρυσε επίσης το σωματείο Γνώσεις χωρίς Σύνορα (Savoir sans Frontières) που είχε ως στόχο να μοιράζει δωρεάν τις γνώσεις σε όλο τον κόσμο συμπεριλαμβανομένου και των επιστημονικών και τεχνικών γνώσεων.
Με το κόμικ αυτό ο Jean προσπαθεί να εφαρμόσει την Ευκλείδεια Γεωμετρία πάνω στην επιφάνεια μιας σφαίρας , καταλήγοντας βέβαια σε αδιέξοδα. Βλέπετε η Ευκλείδεια Γεωμετρία, είναι φτιαγμένη για το επίπεδο και όχι για κοίλες ή κυρτές επιφάνειες . Αφού λοιπόν το διαπιστώσει , προσπαθεί να βρει τους νέους κανόνες που διέπουν τη Γεωμετρία πάνω σε μια καμπύλη επιφάνεια . Ο τρόπος που παρουσιάζει τα πράγματα είναι αρκετά διασκεδαστικός ενώ ταυτόχρονα διαπραγματεύεται ένα δύσκολο θέμα. Θέλει προσοχή και συγκέντρωση το διάβασμα που θα κάνετε , αλλά πιστέψτε με αξίζει να προσπαθήσετε.

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 2003 - 2013


Α' Λυκείου
Νεοελληνική ΓλώσσαΕκφ.Απαντ.
ΆλγεβραΕκφ.Απαντ.
ΑρχαίαΕκφ.Απαντ.
ΦυσικήΕκφ.Απαντ.
ΧημείαΕκφ.Απαντ.

Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

Πανελλαδικές εξετάσεις: Όλα όσα θέλετε να ξέρετε Τι γίνεται αν κάποιος αισθανθεί αδιαθεσία, πως γίνεται η αναβαθμολόγηση, υποχρεώσεις επιτηρητών

Πανελλαδικές εξετάσεις: Όλα όσα θέλετε να ξέρετεΕγκύκλιο για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και τη διαδικασία των εξετάσεων απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας στα σχολεία όλης της  χώρας. Το news.gr παρουσιάζει αναλυτικές πληροφορίες που αφορούν τόσο τους μαθητές όσο και τους καθηγητές.
Πότε επιτρέπεται ένας υποψήφιος να βγει από την αίθουσα
Κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν επιτρέπεται στους εξεταζόµενους να βγουν από την αίθουσα εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις. Στην περίπτωση αυτή καλείται ο εφεδρικός/αναπληρωµατικός επιτηρητής, ο οποίος συνοδεύει τον εξεταζόµενο έξω από την αίθουσα, ελέγχοντας τους χώρους που αυτός επισκέπτεται για την αποφυγή περίπτωσης δολίευσης των εξετάσεων. Σε καµιά περίπτωση δεν επιτρέπεται ο συνοδός να είναι καθηγητής του ίδιου Λυκείου
που μετέχει µε οποιαδήποτε ιδιότητα στη Λυκειακή Επιτροπή.
Τι γίνεται αν ένας υποψήφιος δεν αισθανθεί καλά κατά τη διαδικασία των εξετάσεων
Αν κατά τη διάρκεια της εξέτασης λόγω ξαφνικής ασθένειας υποψήφιος ΓΕΛ αναγκαστεί να διακόψει την εξέτασή του, η Λυκειακή Επιτροπή αφού συντάξει σχετικό πρακτικό, φυλάσσει το γραπτό δοκίµιο στο εξεταστικό κέντρο ή στην οικεία ΕΕ∆∆Ε και αποστέλλει αντίγραφο του πρακτικού στο Βαθµολογικό Κέντρο ενηµερώνοντας για την απουσία του υποψηφίου.
Ο υποψήφιος θα λάβει µέρος στις επαναληπτικές εξετάσεις στο µάθηµα που διέκοψε την εξέτασή του, εφόσον ακολουθήσει τη νόµιµη διαδικασία (περιγράφεται στο άρθρο 25 του Π∆ 60/2006, όπως τροποποιήθηκε µε το Π∆ 41/2011).
 Σε διαφορετική περίπτωση το γραπτό δοκίµιο αποστέλλεται τελικά στο ΒΚ για βαθµολόγηση µε σχετικό πρακτικό της Λυκειακής Επιτροπής. Αν βέβαια ο υποψήφιος δηλώσει µε υπεύθυνη δήλωση ότι ολοκλήρωσε τελικά την εξέτασή του, τότε το γραπτό του αποστέλλεται και βαθµολογείται κανονικά.
Άλλες πληροφορίες για τους μαθητές:

Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Οδηγίες για την προαγωγή των μαθητών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2013-2014

Για την προαγωγή των μαθητών της Α’ τάξης ΕΠΑ.Λ. απαιτείται γενικός μέσος όρος (Γ.Μ.Ο.) ίσος ή ανώτερος του δέκα (10) σε όλα τα μαθήματα. Όταν μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση αυτή, αλλά έχει μέχρι και σε δύο μαθήματα κάτω του δέκα (10), παραπέμπεται σε επανεξέταση τον Σεπτέμβριο οπότε και προάγεται, εφόσον σε όλα τα μαθήματα έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10). Μαθητής που δεν πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις επαναλαμβάνει     τη φοίτηση.                     

Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Πόσο «μετράει» μία μονάδα στις πανελλήνιες εξετάσεις;

Όσο οι πανελλήνιες εξετάσεις πλησιάζουν οι υποψήφιοι αγωνιούν όλο και περισσότερο, όχι άδικα, όπως θα δούμε. Μία μονάδα διαφορά σ’ ένα μάθημα μπορεί να κάνει το όνειρο πραγματικότητα ή να το απομακρύνει. Μία μονάδα διαφορά μπορεί να προκύψει από πολλούς και διαφορετικούς λόγους.
Η επιτρεπτή διαφορά των δύο βαθμολογητών είναι 12 μονάδες στις 100, χωρίς να κριθεί αναγκαία η αναβαθμολόγηση. Αυτή η επιτρεπτή διαφορά μπορεί να δώσει τη μία μονάδα διαφορά. Ο 1ος βαθμολογητής βάζει 70 και ο δεύτερος 82 ο μέσος όρος είναι 76. Στον πίνακα 1 βλέπουμε ότι ο τελικός βαθμός του υποψηφίου είναι 15,2, ενώ αν οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο ο πρώτος ο τελικός βαθμός θα ήταν 14. Αν και οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο και ο 

δεύτερος ο τελικός βαθμός θα ήταν 16,4. Οι διαφορές είναι μεγαλύτερες της μίας μονάδας.
Εκτός από τον βαθμολογητή και άλλοι παράγοντες μπορεί να φέρουν διαφορά μίας μονάδας σε ένα μάθημα. Ένα λάθος στις πράξεις στα θετικά μαθήματα ή μία μη  πλήρης διατύπωση μπορεί να φέρουν διαφορές μεγαλύτερες της μίας μονάδας.
Τις συνέπειες αυτής της διαφοράς μπορείτε να δείτε στον πίνακα 2. Ανάλογα με τη βαρύτητα του μαθήματος αυτό μπορεί να μετρήσει από 136 έως 266 μόρια. Μικρές αποκλίσεις μπορεί να υπάρξουν γιατί διαφορετικά επηρεάζει ο προφορικός βαθμός αν είναι κοντά στον γραπτό και διαφορετικά επηρεάζει αν έχει γίνει προσαρμογή του προφορικού στον γραπτό. Επίσης στη διαδικασία υπολογισμού των μορίων γίνονται κάποιες στρογγυλοποιήσεις στο δεύτερο ψηφίο του γενικού βαθμού πρόσβασης. 1 μονάδα σε ένα μάθημα μπορεί να επηρεάσει αρκετά το μέσο όρο αν το μάθημα αυτό απέχει αρκετά από το μέσο όρο. Έτσι οι διαφορές από 136 έως 266 μόρια μπορεί να έχουν μικρές αυξομειώσεις. Το θέμα είναι ότι έτσι όπως αυξάνει ο ανταγωνισμός για μια θέση στις περιζήτητες σχολές και μεγαλώνει η ψαλίδα ανάμεσα στις σχολές υψηλής και χαμηλής ζήτησης είναι κρίσιμο και το ένα μόριο, πόσο μάλλον τα 266.
Οι υποψήφιοι λοιπόν, μπορούν να καθορίσουν τα μαθήματα στα οποία θα ρίξουν ιδιαίτερο βάρος στην επανάληψή τους, αφού βλέπουμε ότι δεν έχουν όλα την ίδια βαρύτητα σε μόρια. 
Αντιλαμβανόμαστε ότι στο νέο σύστημα πρόσβασης πρέπει να αντιμετωπιστούν τέτοια προβλήματα που μπορεί να αδικήσουν κάποιους υποψηφίους. Όσο περισσότερα είναι τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται για την εισαγωγή τόσο μειώνεται το πιθανό λάθος που μπορεί να προκύψει από τη βαθμολόγηση ή μια απροσεξία του υποψηφίου. Από την άλλη δεν είναι σωστό να εξοντώνουμε τους υποψηφίους με πολλαπλές εξετάσεις. Ζητούμενο είναι, όπως πάντα, η ισορροπία. Να δούμε τη λύση που θα δώσει το καινούριο σύστημα πρόσβασης στις ανώτατες σχολές και, κυρίως, την εφαρμογή της στην πράξη.  

Σάββατο 5 Απριλίου 2014

ΡΑΔΙΟΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ UNICEF 2014



Στηρίξτε την εκστρατεία της UNICEF και σώστε τη ζωή χιλιάδων παιδιών!
Δωρεές τηλεφωνικά στο 801 500 12345 (καλείτε από σταθερό τηλέφωνο και απαντά άνθρωπος της UNICEF), με SMS: τη λέξη «ΠΑΙΔΙ» στο 54234, μέχρι και την Τετάρτη 9 Απριλίου (χρέωση 1 ευρώ+ΦΠΑ) και στοhttp://www.unicef.gr/emergncs/rm14.php
Δείτε μερικά σημαντικά στοιχεία για τον υποσιτισμό των παιδιών:
Ο υποσιτισμός θέτει τα παιδιά σε ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου και σοβαρής ασθένειας εξαιτίας συνηθισμένων παιδικών λοιμώξεων, όπως η πνευμονία, η διάρροια, η ελονοσία, ο ιός HIV/AIDS και η ιλαρά. Τα παιδιά με υποσιτισμό οξείας μορφής διατρέχουν εννιά φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να πεθάνουν, από τα παιδιά που τρέφονται καλά. Τα τρία τέταρτα των παιδιών που λαμβάνουν θεραπεία μπορούν να αναρρώσουν.
- Παρά τις προόδους, ακόμη και σήμερα περίπου 18.000 παιδιά κάτω των πέντε ετών πεθαίνουν κάθε μέρα, κατά κύριο λόγο από αιτίες που θα μπορούσαν να είχαν προληφθεί.
- Το ένα τρίτο των θανάτων των παιδιών κάτω των 5 ετών μπορούν να αποδοθούν στον υποσιτισμό.
- Το ένα στα τέσσερα όλων των παιδιών κάτω των 5 ετών είναι καχεκτικό, εξαιτίας χρόνιου υποσιτισμού σε κρίσιμες περιόδους της ανάπτυξής του. Εκτιμάται ότι το 80% των καχεκτικών παιδιών του κόσμου ζουν σε μόνο 14 χώρες.
Η καχεξία και άλλες μορφές υποσιτισμού μειώνονται χάρη σε μια σειρά από απλά και δοκιμασμένα βήματα, όπως η βελτίωση της διατροφής των γυναικών, ό έγκαιρος και αποκλειστικός μητρικός θηλασμός, η παροχή συμπληρωμάτων βιταμινών και ιχνοστοιχείων καθώς και κατάλληλων τροφίμων - ειδικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και των δύο πρώτων χρόνων της ζωής ενός παιδιού.
Δείτε περισσότερα: http://www.unicef.gr/news/2014/dt1114.php

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Οn line test, με αυτόματες απαντήσεις, για μαθηματικά όλων των τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου!






Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

1. online test στους φυσικούς αριθμούς (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

2. online test στα κλάσματα, τους δεκαδικούς και τις εξισώσεις (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

3. online test στις βασικές γεωμετρικές έννοιες (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

4. online test στα αντιστρόφως ανάλογα και ανάλογα ποσά και ποσοστά(προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

5. online test στις συμμετρίες (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

6. online test στους θετικούς και αρνητικούς αριθμούς (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)
  
7. online test στα τρίγωνα και τα τετράπλευρα (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h) 


Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


1. online test στις εξισώσεις και τις ανισώσεις (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

2. online test στους πραγματικούς, τα εμβαδά και το πυθαγόρειο θεώρημα (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

3. online test στις συναρτήσεις, την τριγωνομετρία και τα διανύσματα (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

4. online test στη στατιστική και τη μέτρηση κύκλου (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)
  
5. online test στα γεωμετρικά στερεά (προτεινόμενη διάρκεια: 2h) 
 
 Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


1. online test στις αλγεβρικές παραστάσεις (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

2. online test στη γεωμετρία (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

3. online test στις εξισώσεις, τις ανισώσεις και τα συστήματα (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

4. online test στην τριγωνομετρία (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)
  
5. online test στην τετραγωνική συνάρτηση (προτεινόμενη διάρκεια: 2h) 

Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ


1. online test στις πιθανότητες (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

2. online test στους πραγματικούς αριθμούς (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

3. online test στη γεωμετρία (έως και το 4οκεφάλαιο) (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

4. online test στη γεωμετρία (5ο και 6ο κεφάλαιο) (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

5. online test στις προόδους (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)
  
6. online test στο τριώνυμο (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h) 

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

1. online test στις συναρτήσεις (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

2. online test στις ευθείες και τα συστήματα (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

3. online test στην τριγωνομετρία (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

4. online test στα διανύσματα και τις ευθείες (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

5. online test στα πολυώνυμα (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

6. online test στις μετρικές σχέσεις (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

7. online test στα εμβαδά (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

8. online test στις κωνικές (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

9. online test στα κανονικά πολύγωνα και τον κύκλο (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)
  
10. online test στις εκθετικές και λογαριθμικές συναρτήσεις (προτεινόμενη διάρκεια: 2h) 

Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

1. online test στις συναρτήσεις (γενικής παιδείας) (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

2. online test στη στατιστική (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

3. online test στους μιγαδικούς (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h)

4. online test στις συναρτήσεις (κατεύθυνσης) (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

5. online test στις παραγώγους (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)

6. online test στα ολοκληρώματα (προτεινόμενη διάρκεια: 2h)
  
7. online test στις πιθανότητες (προτεινόμενη διάρκεια: 1.5h) 


Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων και το Κέντρο Πρόληψης «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» Γρεβενών στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης



            Δύο επιμορφωτικές συνεδρίες πραγματοποιήθηκαν  στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης στις 27 Μαρτίου 2014 κατόπιν πρόσκλησης του Συλλόγου καθηγητών του Σχολείου μας. Γονείς και Εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν σε κοινή Συνεδρία από την Υπεύθυνη του Σταθμού, κ. Σακοράφα Μαρία και την Ψυχολόγο, κ. Σωτηρίου Κωνσταντίνα για θέματα-προβλήματα που αφορούν την εφηβική ηλικία. Το ενδιαφέρον Γονέων και Εκπαιδευτικών προκάλεσε γόνιμη συζήτηση γύρω από θέματα συμπεριφοράς και παιδαγωγικής καθοδήγησης των εφήβων και οδήγησε στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με ενδεικτικούς τρόπους αντιμετώπισης πιθανών προβλημάτων.
            Ταυτόχρονα, οι μαθητές του Σχολείου μας  συμμετείχαν σε βιωματική δράση, υποστηριζόμενοι από την Κοινωνική Λειτουργό του Κέντρου Πρόληψης «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ», κ. Ιορδανίδου Φανή. Συζήτησαν για θέματα διαπροσωπικών σχέσεων και συμπεριφοράς στο κοινωνικό περιβάλλον του Σχολείου, εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά και εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους.





Και η πρωταπριλιάτικη φωτογραφία μας με τις "σημαντικές" παρουσίες στην εκδήλωσή μας


            Η υλοποίηση μια τέτοιας εκδήλωσης μας ικανοποίησε ιδιαίτερα, καθώς έδωσε την ευκαιρία σε Γονείς , Εκπαιδευτικούς και Μαθητές να προβληματιστούμε από κοινού, να συζητήσουμε για ό,τι μας απασχολεί στην καθημερινότητα της σχολικής μας ζωής και να αναπτύξουμε σχέσεις συνεργασίας και εμπιστοσύνης. 

Σεμινάριο Διατροφολογίας στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης

            Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας, που πραγματοποιείται στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης το σχολικό έτος 2013-14, με θέμα «Διατροφή - Διατροφικές συνήθειες και μεταλλαγμένα τρόφιμα» με υπεύθυνη υλοποίησης την κ. Τζήμα Αικατερίνη, Φυσικό και συμμετέχοντες καθηγητές την κ. Γούλα Θεοδώρα, Γεωπόνο και τον κ. Υφαντή Αθανάσιο, Γεωπόνο, πραγματοποιήθηκε στο Σχολείο μας, επιμορφωτική ημερίδα  στις 31 Μαρτίου 2014 με θέμα: « Η κατάλληλη διατροφή  για τους έφηβους – Διατροφικές συμβουλές – Διατροφικές διαταραχές». Εισηγήτριες ήταν οι: κ. Σοφία Δ. Μπάμπου, Διατροφολόγος (Master practitioner in Eating Disorders) και κ. Βιβή Κατσαρού Κλινικός Διατροφολόγος (MSc).
            Την ενημέρωση παρακολούθησαν μαζί μαθητές, γονείς και  εκπαιδευτικοί. Ακολούθησε συζήτηση όπου κατατέθηκαν οι κοινές εμπειρίες των γονέων σχετικά με τις διατροφικές « παραξενιές» των παιδιών τους, εκφράστηκαν απορίες από τους εφήβους σχετικά με τα συμπληρώματα διατροφής και δόθηκαν συμβουλές με στόχο τη διαμόρφωση μιας υγιούς διατροφικής συμπεριφοράς, ώστε οι νέοι να έχουν ολοκληρωμένη πνευματική και ψυχοσωματική ανάπτυξη.