Δευτέρα 23 Μαΐου 2022

Και οι συνεδρίες με τους μέντορες (100mentors) συνεχίζονται με ζήλο…

  




Και οι συνεδρίες με τους μέντορες (100mentors) συνεχίζονται με ζήλο…

            Αυτή τη φορά φιλοξενούμενοι μέντορες στο Μανουσάκειο 1ο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης, της κα Ταραμάνη Λαζαρίας και της Γ’ ΕΠΑ.Λ., ήταν ο Γιώργος Σκουρτής, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Υπεύθυνος  Τμήματος Πελατών, Εξυπηρέτησης και Πωλήσεων στην εταιρεία Salesforce και ο Νίκος Καλύβας (Consultant,People & Change , PwC Greece).

 

Όσον αφορά στην πρώτη συνεδρία που διεξήχθη στις 11 Φεβρουαρίου 2022:

                Το επίσημο βιογραφικό του Γιώργου Σκουρτή, όπως έχει αναρτηθεί στη σελίδα του Tipping Point και στους 100mentors :

                                                                    



BRIEF PROFILE
 

Associate in PwC, at the department of Business Development - to be precise at the Clients & Markets Team as Business Support on Salesforce. Previously worked in different working environments and industries, on various fields and responsibilities. I obtained my Bachelor degree from the University of Piraeus, Department of International and European Studies, and now I have enrolled at the Master degree of Strategic Communication and Public Relations of the American College of Greece.

                                         

Το θέμα μας ήταν η γνώση των οριζόντιων δεξιοτήτων και η διαφορά με τις κάθετες.

 

Οι μαθητές μας Κωνσταντίνος Λαβός, Κωνσταντίνος Κακούσιος, Αναστάσιος Δαραράς, Λευτέρης Ντάβαρος, Αθανάσιος Οικονόμου, Τέμα Άλφρεντ, Τέλιος Δημήτρης, Ισμήνη Λαγιόκαπα, Μαρία Λαγιόκαπα, Παπαχρήστος Κωνσταντίνος συζήτησαν και έθεσαν τις απορίες τους για το θέμα.

Οι κάθετες (ή σκληρές) δεξιότητες (hard skills) συχνά αναφέρονται στο βιογραφικό σημείωμα και είναι εύκολο για έναν εργοδότη να τις αναγνωρίσει. Αφορούν όλες τις συγκεκριμένες εκείνες ικανότητες που μπορούν να καθοριστούν με σαφήνεια και να μετρηθούν, όπως οι γνώσεις της λογιστικής, της φυσικής, των μαθηματικών, των προγραμμάτων λογισμικού, κ.ό.κ., γνώσεις, που αποκτώνται σήμερα μέσα από τις εκάστοτε δομές εκπαίδευσης (σχολεία, πανεπιστήμια, σχολές εξειδίκευσης) και μπορούν να πιστοποιηθούν με αντίστοιχα διπλώματα. 

Ωστόσο, χρειάζόμαστε κάτι περισσότερο από εξειδίκευση στην επιστήμη ή τη τέχνη. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με μία έρευνα που διεξήχθη από την Ένωση Πανεπιστημίων και Εργοδοτών της Αμερικής (National Association of Colleges and Employees NACE), όταν οι συμμετέχοντες εργοδότες κλήθηκαν να ονομάσουν τα χαρακτηριστικά που αναζητούν στους υποψηφίους εργαζόμενούς τους, απάντησαν σε μεγάλο ποσοστό ότι πάνω από τις τεχνικές δεξιότητες και την ειδίκευση ψάχνουν να βρουν κυρίως ηγετικές ικανότητες, ικανότητες εργασίας σε ομάδα, δεξιότητες επικοινωνίας και αναπτυγμένη εργασιακή ηθική

Σύμφωνα με την έρευνα αυτή αλλά και πολλές αντίστοιχες που έχουν διεξαχθεί από άλλους φορείς, οι εργοδότες ψάχνουν για άτομα που να κατέχουν - εκτός από τις τεχνικές γνώσεις στο αντικείμενο που θα υπηρετούν - κατά κύριο λόγο τις οριζόντιες δεξιότητες και μάλιστα σε μεγαλύτερο ποσοστό. Τι είναι όμως οι δεξιότητες αυτές;   

Οι οριζόντιες (ή μαλακές) δεξιότητες (soft skills) που είναι γνωστές και ως διαπροσωπικές ικανότητες των ανθρώπων είναι οι υποκειμενικές δεξιότητες που αποκτά κάποιος συνήθως μέσα από την εμπειρία ζωής, που είναι πολύ πιο δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν και σχετίζονται με τον τρόπο με τον οποίο συνδέεται και αλληλεπιδρά κάποιος με άλλους ανθρώπους. Σε αντίθεση με τις ‘κάθετες’ δεξιότητες (hard skills) που συνδέονται με τον Δείκτη Νοημοσύνης (IQ), όσοι έχουν αναπτυγμένες τις ‘οριζόντιες’ δεξιότητες (soft skills) έχουν αναπτυγμένη Συναισθηματική Νοημοσύνη (EQ). 

                                

Οι οριζόντιες δεξιότητες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: 

  • Ηγετικές ικανότητες
  • Ομαδικότητα 
  • Επικοινωνιακές δεξιότητες (γραπτή και προφορική) 
  • Κριτική σκέψη 
  • Ικανότητα διαχείρισης και επίλυσης προβλημάτων
  • Διαχείριση άγχους και κρίσεων
  • Εργασιακή ηθική και δεοντολογία 
  • Ευελιξία και προσαρμοστικότητα
  • Διαχείριση χρόνου. 

                                


Πού και πώς μπορεί να αποκτήσει κανείς τις ικανότητες αυτές; Σε αντίθεση με τις κάθετες ικανότητες δεν υπάρχει απλό μονοπάτι για να αποκτήσετε εσείς ή τα παιδιά σας οριζόντιες δεξιότητες. Δυστυχώς οι περισσότερες από αυτές τις δεξιότητες δεν διδάσκονται στα περισσότερα σχολεία. Μπορεί κανείς να τις αποκτήσει μέσα από:

  • Τη ζωή και την εργασία, μέσα από δοκιμές και λάθη. 
  • Οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον που προάγει την ενίσχυση των δεξιοτήτων αυτών.
  • Παρατήρηση ανθρώπων που κατέχουν τέτοιου είδους δεξιότητες.
  • Ανάγνωση σχετικής βιβλιογραφίας και παρακολούθηση σεμιναρίων.  
  • Σχολές που - αναγνωρίζοντας τη ζήτηση για εργαζόμενους με ανεπτυγμένη Συναισθηματική Νοημοσύνη και Ηγετικές Ικανότητες - ενσωματώνουν πλέον την εκμάθηση οριζόντιων δεξιοτήτων στις επιστημονικές και τεχνικές ειδικότητές τους.
  • Συνεδρίες Coaching, για άμεση βελτίωση των διαπροσωπικών ικανοτήτων, όπως ακριβώς το αναγνωρίζουν πλέον πολλές πολυεθνικές και το έχουν ενσωματώσει στο πλαίσιο ενεργειών προκειμένου την βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των υπαλλήλων τους με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία αλλά και την προαγωγή των στόχων της εταιρείας τους.


Όσον αφορά τη δεύτερη συνεδρία που διεξήχθη στις 18 Μαρτίου 2022:


Το επίσημο βιογραφικό του Νίκου Καλύβα:

BRIEF PROFILE

Currently working at PwC Greece as a Consultant within the People & Change department. I am enthusiast of fostering the capability to remain nimble and agile while concurrently being at the service of...



CAREER

  • Associate | Advisory | People & Change

2021 – current, PwC Greece

STUDIES

  • Master International Human Resource Management

2020  2021,The University of Edinburgh

  • Bachelor Civil Engineering

2012  2018,University of Thessaly

Το θέμα μας ήταν η γνώση των ψηφιακών δεξιοτήτων .

Οι μαθητές/τριές μας Κωνσταντίνος Λαβός, Κωνσταντίνος Κακούσιος, Αναστάσιος Δαραράς, Λευτέρης Ντάβαρος, Αθανάσιος Οικονόμου, Τέμα Άλφρεντ, Τέλιος Δημήτρης, Ισμήνη Λαγιόκαπα, Μαρία Λαγιόκαπα, Παπαχρήστος Κωνσταντίνος , Αριστείδης Ντόνας , Χρήστος Βλαχόπουλος, Ιωάννης Πετσούλας, Νιάκας Κωνσταντίνος, Θεοδώρα Σιακαβάρα, Κωνσταντίνα Σαμαρά  συζήτησαν και έθεσαν τις απορίες τους για το θέμα.

Σύμφωνα με τον κ. Νίκο Καλύβα, η έννοια των ψηφιακών δεξιοτήτων δεν μπορεί να προσεγγιστεί, αν δεν προσδιοριστεί το περιεχόμενό τους. Ειδικότερα, διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες:

  • Βασικές: Αφορούν στοιχειώδεις γνώσεις γύρω από ψηφιακά εργαλεία/πλατφόρμες αυτοματοποίησης εργασιών ρουτίνας και παροχής υποβάθρου και τη χρήση ψηφιακών συσκευών και διαδικτυακών εφαρμογών.
  • Δεξιότητες τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας: Αντιστοιχούν σε υψηλότερου επιπέδου γνώσεις και καθιστούν δυνατή τη διαχείριση τεχνολογικών συσκευών και μέσων υψηλότερων απαιτήσεων.
  • Συνδυασμός βασικών και προχωρημένων δεξιοτήτων με άλλα soft skills, όπως κριτική σκέψη, καινοτομία και ικανότητα επίλυσης περίπλοκων προβλημάτων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες ρώτησαν για το πώς μπορούν να τις αποκτήσουν, να τις καλλιεργήσουν και μέσα από την κατάθεση της προσωπικής εμπειρίας του ομιλητή, αποκόμισαν γνώσεις και ιδέες για την μελλοντική τους επαγγελματική σταδιοδρομία.